• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher K5.700 geeft alleen eerste keer druk

BertP

Detailing rookie
15 feb 2018
8
2
48
Ik heb een karcher K5.700. Het probleem is dat de machine (na aansluiten en insteken roterende spuitlans) alleen de eerste keer druk geeft. Laat je de greep van de spuitlans los en druk je de greep opnieuw in, dan komt er geen water onder druk meer uit de lans.

Wissel je de roterende spuitlans voor de vaste dan komt er helemaal geen (nooit) water onder druk uit, ook niet de eerste keer.

De tuinslang waarmee de Kärcher is aangesloten is 3 meter lang en nieuw. De kraan geeft meer dan voldoende water (1,5 emmer per minuut).

Wat zou het probleem kunnen zijn?
 
Inderdaad dat zit er niet in. Alle keren na de eerste keer inknijpen van de greep komt er gewoon water op waterleidingdruk uit. Daar zit geen lucht in.
 
Die had ik al doorgelezen (zodoende kwam ik op dit forum). Maar ik zoek de oplossing, geen lotgenoot :).
 
Ik las meerdere dingen, niet alleen van dit forum. :) De druk en de drukschakelaar kwamen veel naar voren, maar ook andere oorzaken.

Heb je die andere dingen ook al geprobeerd? :)
 
Ik las meerdere dingen, niet alleen van dit forum. :) De druk en de drukschakelaar kwamen veel naar voren, maar ook andere oorzaken.

Heb je die andere dingen ook al geprobeerd? :)
 
Uiteraard zat er geen knik in de tuinslang. Anders zou het bij de eerste keer ook niet doen en daarmee is de vraag ook beantwoord of het apparaat aan stond ;).

En het filter is ook brandschoon.
 
Zoals ik al aangaf werkt de reiniger met de roterende spuitlans juist wel, maar alleen de eerste keer. De normale lans werkt helemaal niet.

Zojuist even bij mijn buurman getest en de normale spuitlans werkt op zijn Kärcher wel. Slijtage aan beide lansen is hiermee uitgesloten.
 
Zoals ik al aangaf werkt de reiniger met de roterende spuitlans juist wel, maar alleen de eerste keer. De normale lans werkt helemaal niet.

Zojuist even bij mijn buurman getest en de normale spuitlans werkt op zijn Kärcher wel. Slijtage aan beide lansen is hiermee uitgesloten.
Sorry, had je eerste post niet goed gelezen. Werkt het wel als je de aan/uit schakelaar een beetje beweegt? Dan is die kapot. Deze heb ik enkele weken geleden ook moeten vervangen.
 
Het is me niet opgevallen. Volgens mij kwam dat er nooit uit als de greep van de lans niet ongeknipten wordt. Dus greep los = geen water uit de lans.
 
Je geeft aan dat er geen lucht inzit, neem aan dat je hem (ingeschakeld) door hebt laten lopen zonder lans.
Er loopt geen water uit de behuizing/andere lekkages bij slangen/koppelingen en/of het apparaat klopt niet.

Er kan kalk, rommel of een slechte O-ring bij de stift zitten die de automatische aan/uit schakelaar bedient. Heb je dat gecheckt? Die ringetjes zijn sowieso wel een dingetje.

Als je probleem nog hebt, dan zit het in het apparaat.
Dat klinkt dan alsof je de uitgangsklep moet nazien waarschijnlijk wordt de klep vastgedrukt als de uitgang een hogere druk krijgt en komt niet meer los. Misschien door “restwater” opgelopen.

De k5 heeft een start/stop systeem, dus er zal geen bypassklep aanwezig zijn. Die willen nog wel eens vastzitten bij “doordraaimotor”.

Anders ff naar een Kärcher-punt rijden. Die willen vast wel ff helpen.
 
Dat bedoeld @mdlange ook. :) Dat pisstraaltje komt dan uit de lans en/of pistool door de druk vanuit de kraan.

Uitgangsklep, bypass klep?
Doordraai motor?

... Ah, @Marcel1973 was mij al voor. :) Er is enorm veel te vinden via Google wat betreft deze klachten.
 
Let op, vast het ringetje... spreek uit ervaring...
Zo’n doordraaimotor is overigens wel handig, heb nu geregeld dat druk ff wegvalt door de start/stop.
 
Niet toevallig een tuinslang met een automatische stop gebruikt? (die dan de water toevoer blokkeert doordat de pomp een onderdruk in de slang trekt, maar normaal blokkeert als je bijv. een mondstuk afkoppelt)