• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher K5.700, geen druk???

subarufreak

Detailing chief
15 jul 2010
275
85
40
ik ben wat op de sukkel met mijn karcher.

hij wil geen druk meer maken bij gebruik.

als ik de tuinslang aansluit, karcher in stopcontact stop en aanleg merk je dat het toestel zich vult en direct afslaat dus op druk is
maar als ik hem wil gebruiken kan ik even goed met de tuinslang aan de slag...

hij is nu een paar weken binnen geweest, ik mocht er woensdag terug om gaan en vandaag wou ik hem gebruiken maar heb mogen alles terug opbergen, emmers terug uitgieten en hem terug brengen...
ze vertelden me dat ze een nieuwe slang hadden gemonteerd (64 euro in totaal te betalen) en dat hij terug zou moeten werken maar niks minder waar dus...

ik kan wel de spuitmond verwijderen, dan wat spelen met het pistool en dan zou ik kunnen geluk hebben dat ik na het terug monteren van de spuitmond wel terug druk heb om te gebruiken...

de filters al gecontroleerd
al geprobeerd om over te stappen naar kraantjeswater ipv regenwater
ander pistool

niks die lijkt te werken... het was nochtans nu een kostelijke aankoop in de hoop er lang te van kunnen genieten...

ondertussen loop ik mottig rond door rond te moeten rijden met vuile auto's...

nog iemand problemen gehad met de hogedruk?
 
Ik begrijp dat je met regenwater hebt gewerkt en de pomp hebt laten aanzuigen.
Dat kan alleen als je het opgezogen water goed filtert
De kans bestaat dat je een vervuiling / verstopping hebt
Of dat door het andere water de zuigers plakken
Bij aanzuigen is het ook noodzakelijk dat je goed ontlucht.

Als je alles schoon hebt zou ik beginnen met de waterdruk uit het leidingnet te gebruiken
Dan heeft de pomp het makkelijker
Dan zonder uitgaande slang (pomp uit) beginnen met proberen of hij doorstroomt
Slang erop en weer proberen en dan pas de pomp laten werken.

Ik neem aan dat je op de reparatie garantie hebt.
Die 64 euro zijn sowiezo iets om terug te vragen ....
 
hoeveel water per minuut komt eruit de tuinslang?
een emmer van 10 liter moet binnen 60 tot 75 seconde wel vol zijn.
ander krijgt de HD reiniger niet genoeg water.
 
De mijne heeft 7 jaar op ongefilterd regenwater gewerkt en doet het nog steeds.
Druk opbouwen doet hij wel enkel nog als ik de straal eerst naar sproei stand draai en dan terug keer naar de hardste stand.
Heb je dat al eens geprobeerd?


Sent from my Apple muziekdoos.
 
Alanus, ja, en dat ging eventjes met een oud pistool van een oude karcher die ik nog liggen had
maar deze blijkt nu te licht te zijn waardoor ik de pomp zou kunnen stuk maken omdat hij geen debiet genoeg geeft. dus deze ligt ook weer aan de kant...

Ik heb al vanalles geprobeerd en word er werkelijk moedeloos van...

Volgens die persoon was het idd een verstopping en hebben ze andere slang gemonteerd

op de kranen waar ik de tuinslang op aan sluit zit een filter van karcher.
 
Alanus, ja, en dat ging eventjes met een oud pistool van een oude karcher die ik nog liggen had
maar deze blijkt nu te licht te zijn waardoor ik de pomp zou kunnen stuk maken omdat hij geen debiet genoeg geeft. dus deze ligt ook weer aan de kant...

ik heb al vanalles geprobeerd en wordt er werkelijk moedeloos van...

volgens die persoon was het idd een verstopping en hebben ze andere slang gemonteerd

op de kranen waar ik de tuinslang op aan sluit zit een filter van karcher.

sluit hem eens aan bij de buurman... Wellicht bij jou niet genoeg druk op het water?

of ergens anders, niet zijnde bij je in de wijk..

wel raar dat hij het bij dat bedrijf wel deed en thuis niet ..
 
... waardoor ik de pomp zou kunnen stuk maken omdat hij geen debiet genoeg geeft. ...

Onjuist, daar is de drukschakelaar voor
Uitgaande stroom kan terug naar bijna nul, dan loopt de druk op en schakelt de pomp af todat de druk weer onder de onderste waarde is.

Zoals aangegeven, even de kraan testen op "debiet" zijnde de opbrengst bij ongehinderde uitstroom
 
Hoe lang is je tuin slang?
Heb zelf een nilfisk maar als ik mijn lange slang er op zet dan heeft hij er ook moeite mee
met een slang van 2 meter is vol gas
ps ook de diameter van de slang kan er mee te maken hebben
 
goch, tuinslang is een paar meter zodat ik nog rond de auto kan om af te spoelen.

grootste nadeel is dat hij in het begin perfect werkte... als ik hem terug heb, kan ik hem eens meenemen naar mijn ouders... als hij dan nog niet hersteld is tenminste om daar te testen...
 
Dat is genoeg voor probleemloos werken.
heb ff een stukje van de karcher website gejat

Wat moet ik doen als het apparaat geen druk opbouwt?

  • Sluit het apparaat aan op de watertoevoer en open de kraan.
  • Verwijder de zeef in de wateraansluiting en reinig deze.
  • Hogedrukreiniger zonder spuitlans inschakelen en laten lopen tot er geen lucht meer uit het pistool komt.
  • Controleer of u de juiste toebehoren gebruikt.
  • Als de druk- en zuigkleppen open zijn en er water uit de behuizing loopt of als het apparaat klopt, moet u naar een van onze servicepartners gaan of direct contact met ons opnemen.
  • Als de overstroomklep vastzit, moet u naar een van onze servicepartners gaan of direct contact met ons opnemen.
maar neem aan dat je dit al geprobeerd heb .
 
Dat is makkelijk te testen of de koppelingen stuk zijn maar ik heb zelf nog nooit gehad dat hij dicht blijft zitten wel open.
Ik zou het nu zelf willen zien bij de reparateur of hij het doet of niet.
Dan weet je het in ieder geval zeker dat het niet aan het apparaat ligt en moet je het ergens anders zoeken.

ps zelf ff snel gegoogeld op dit probleem maar schijnt vaker te gebeuren maar dan zit er meestal een klep vast.

daarom zou ik het apparaat zeker bij de reparateur werkend willen zien.