• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Karcher tips / modelervaring gevraagd

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
52
Klein vraagje m.b.t. de Karcher HD's.

Ik gebruik bij mijn ouders, (-ivm prive plaats, water & stroom aansluiting) altijd de redelijk oude HD van mijn vader.
Hij gebruikt hem dan weer ook voor zijn terras met zo'n terras-cleaner apparaat van Karcher en is hij uuuuren bezig volgens mij.. |-)zzz

De HD is dan ook een simpele, klein model de 310. Ondanks zijn leeftijd (betere kwaliteit pomp?) doet de unit zelf prima zijn werk nog met 110bar.
Wordt ook netjes binnen in garage droog weggezet altijd.

Echter nu een steeds vervelender geval: Slang bij/in spuitlans lekt ontzettend vanuit een aantal plekken en dat zijn we goed zat op een gegeven moment en is gewoon vervelend..
Na zoektocht van onderdeel, en gehele slang/Pistool-vervanging vind ik 50/60 euro veel te duur en gebruikte onderdelen hoef ik niet.
(Zit je binnen de kortste keren weer met lekkage misschien)

Er zijn wat leuke akties bij de bekende lokale doe-het-zelf-zaak en mijn vader is binnenkort jarig.
Mooie kans om eens op te waarderen na jarenlang denk ik dan maar en kan ik hem ook eens meenemen/lenen af en toe :party

Ik kan dus wel weer zo'n goedkoop modelletje nemen maar dat is niet slim volgens mij met de vele "plastic cultuur" met die HD's tegenwoordig en terrastegels schoonmaken e.d.
Nu heb ik zelf een fijne CC foamlans-HD in gebruik dus Karcher kwam bij mij als eerste vervanging op natuurlijk.
4 meter hd-slang is ook niet gewenst, die er nu aanzit is 5 meter dus ik denk minimaal 6 meter slang eraan.

De types die ik in gedachten tot nog onder de 300 euro heb, is een:

- K3.495 MD T-racer 250

- K4.600 MD T-racer 250 inductiemotor met waterkoeling (voorkeur)

Iemand tips of ervaring?
Thanks!

Tip: [MOD]Commerciele links zijn niet toegestaan, zie onze forumreglementen[/MOD]
Aub 9 meter slang en 5 jaar garantie. Beter word het niet:-b

Dankje Denjos!

Ga ik daar eens even "snuffelen".
Online bestellingen heb ik ook geen enkel probleem mee.
Ervanuit gaande dat de garantie toch vanuit de fabriek is.

Weer een type hoger, wordt duizelig van al die nummers van Karcher maar kalmte helpt om de beste prijs/prestatie te vinden! :lol

Vind 300 euri wel de top dus ik ga er eentje uitzoeken op mijn gemak met ongeveer die spec's en er moet een terrascleaner bijzitten.
Maar bedankt! ik zat nl. ook al ff via kieskeurig-site te loeren maar daar kwam deze weer niet mee boven vandaar maar ik ben aan het uitddunnen voor een leuk pakket ;)
Gewoon alles in 1 en nieuw met die watergekoelde types dan.

Komt denk ik wel goed, tips blijven welkom! :-)^

Beter kan altijd al is dit echter persoonlijke smaak :

Mijn voorkeur zou eerder naar deze gaan :
[MOD]Commerciele links zijn niet toegestaan, zie onze forumreglementen[/MOD]
Waarom ? : heb deze zelf en voor die paar extra € heb je een slang met staalinleg , niet onbelangrijk vind ik (en 1 meter langer w^^w )
maw : nooit meer last van die vervelende "knikken" in de slang en ook 5 jaar garantie....

Is natuurlijk geen Kärcher :schaam , maar zo'n Nilfisk-aansluitstuk voor de foamlans kost dan ook geen drol.

Met pasen zal één van de vele de bouwmarkten vast wel een mooi bonnetje hebben waar je een mooie korting mee kan scoren toch??

Succes met de zoektocht (die watergekoelde motoren klinken wel koel trouwens :-b )

@GSM: Helaas zie ik niet welke je hebt vanwege de commerciele link/forumregel, bedankt toch maar ik zit nu helemaal in de Karcher's eigenlijk al en om nu weer om te gaan of met verloopjes bestellen e.d.
De "oude" slang is hier ook al jaaaaren oud en lekt alleen op het pistool. Aan de andere kant zit ik nu in die prijsklasse, dat ik een watergekoelde inductiemotor heb en ga er van uit dat de (langere) slangen ook net zo degelijk zijn. Bij echt veel hogere drukken een must maar goed, ik ben nog aan het afwegen!

@Solubel: Ongetwijfeld maar behalve de "kuddedierendrukte" zijn de online aanbiedingen ook erg scherp moet ik zeggen!
Scheelde toch flink al soms met de bekende, enorme bouwmarkt die hier in het Industrie-terrein zit en Nilfisk niet meer voert als merk..
Denk dus dat het eerder zoiets gaat worden en bij de deur wordt afgeleverd..
Dan vervolgens wel heel Cool en droog inpakken zo'n doos 8-)

Misschien een beetje te laat maar misschien ook niet dus wie weet.
ik heb vorig weekend ook een Karcher gekocht bij de praxis waren alle modellen in de aanbieding met 25% korting misschien een idee!

Bedankt, en nee niet te laat haha, het is er nog steeds niet van gekomen aangezien hij er toch van op de hoogte is en we geen haastwerk willen maken.
Ik heb "folders" idd. ook allen gezien op mijn smartphone en ze zijn goed bezig met prijsvechten, de bouwmarkten maar we zijn eruit dat het een mooi midden moet zijn.
Nieuw type Karcher X-lijn iig. de types met een watergekoelde alu motor.

Verder geen extreem apparaat o.i.d maar er zitten wat handige dingen op en aan de modellen om rekening mee te houden als je toch een nieuwe koopt.

Zoektocht is ten einde ;)

Donderdag wordt er een nieuw type K3.555 afgeleverd.
..Bleek dat hij gewoon een T300 terrasreiniger had (later ooit erbij gekocht) dus die was ook niet nodig!

Bedankt voor de tips.

Das mooi!! (ik kan alleen de k3.555 nog helemaal niet vinden op de karcher site... is het model nog zo nieuw?)

:o tikfoutje .... het is een K3.550!

Heb gisteren bij de doe het zelver met de grote G gelijk even gekeken en die had alleen de "K3.495" staan.
Deze 550 zal net iets meer in huis hebben en iig het nieuwste type motor etc.

Hij is wel online besteld, donderdag komt het apparaat binnen,
..gelijk met zijn nieuwe fiets, maar die zal nog niet afgespoten hoeven worden! :-d

Goed te horen, vandaag wordt hij afgeleverd!
Zijn fiets was er al hoorde ik haha