• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kauwgom op autobekleding !

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes

Afgelopen weekeind mijn auto uitgezogen. Was wel nodig....wat een rotzooi. En op een of andere manier zitten er altijd allerlei vezeltjes en stukjes plantenresten die zich in de vezel van de vloerbedekking vastzetten.......

Maar in ieder geval ik zie een leleijke plek op de achterbank en ik denk nog, mmmm een stukje van een ingezeten snoepje. Dus ik haal er nog een vochtige supervezel overheen om het eruit te boenen. Pffff hartnekking spul, dat doe ik later nog wel eens. Komt even later mijn vrouw erbij en die laat ik die plak zien. Zij merkt ditrekt op dat het kauwgom was en dat er een heel stuk zat en dat ze het er al flink uitgehaald had. Leuk he kinderen op de achterbank. :(

Maar in ieder geval......het spul moet eruit. Allerlei tips gekregen, van diesel tot ijsklontjes.

Ik zie echter ook dit spul: Wolfgang - Spot Eliminator - 473ml

In de beschrijving lees ik dat het ook kauwgom verwijderd. Nu levert wolfgang over het algemeen heel goed spul. Het is dan ook vaak redelijk aan de prijs. Maar toch maar even hier vragen.

Heeft iemand ervaring in het verwijderen van keuwgom met dit middel. Zo niet dan zijn tips welkom

Groeten Gerard

Gerard, ik heb afgelopen weekend helaas ook zoiets mee gemaakt. Iemand had een plak kauwgom onder z'n schoenen en toen zat het tapijt onder (dus niet de vloermat]-0).

Grootste gedeelte heb ik toen er af gepulkt en daarna met tar en glue remover van valet pro de plek ingesprayed. Na lichtjes boenen met een oude handdoek was alles weg/opgelost. Het tappijt is niet aangetast gelukkig en je ziet er niets van. Ik kan niets zeggen over deze methode op stoelbekleding.

Om de sterke geur van tar en glue remover te verwijderen heb ik de plek met interieur APC (auto finesse total) behandeld. Daarna met een schone doek weer na gewreven en weg is de geur.

ik heb geen ervaring met speciale producten hiervoor, maar hetgeen ik kan aanraden is zuurstof in een spuitbus, dit spuit je erop, en het bevriest de kauwgom, werkt perfect, deze bussen zijn te koop ik de doe het zelf zaken.
heb geen ervaring met bekleding inde auto, maar op kledij werkt het perfect(kinderen+ kauwgom = vlekken in de kleren :-b )