• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kawasaki ZZR1400 zwart

Rainmaker

Detailing addict
14 mrt 2011
12
60
Begin dit jaar onderstaande monster aangeschaft, uiteraard heel blij mee maar met de staat van de lak ben ik minder blij. In de showroom en buiten bij de proefrit zag de lak er goed uit, waarschijnlijk door een lading fillers. Nu is het geen nieuwe motor (bouwjaar 2009) dus dat er krassen op zitten is niet ongebruikelijk, maar toen ik een tijdje geleden 's avonds met een ledlamp de lak inspecteerde zag die er toch wel erg verweerd uit.

DffgG4Q.jpg

rquMkum.jpg

ycTatIq.jpg

vM1zHlx.jpg

bUVCTSB.jpg

VEfN4eS.jpg

SVDIw8v.jpg

zIt1Kuy.jpg


1 maand geleden zijn er ook moedwillig krassen en schaafplekken aangebracht terwijl mijn motor op mijn werk geparkeerd stond. Voornamelijk de linkerkant ziet er gehavend uit.

Wat ik van plan ben om te doen:

1. Wassen met 2 emmer systeem, heb nog een grote fles gold class carwash liggen van meguiars
2. Kleien
3. Polijsten met DAP900, heb vrijwel alle pads en ook kleine pads, qua polijstmiddel heb ik veloce, mezzo, finale en SSR1 liggen. Tevens heb ik ook van elke kleur een handpad om te polijsten.
4. PBW Black hole aanbrengen
5. PBW natty's black wax aanbrengen

Nu begreep ik dat de lak van de meeste motoren vrij zacht is, zit er dan nog een verschil in de lak die op de tank zit en die op de ABS kuipdelen zit? Ook zit er een verschil in de stickers die erop zitten. De sticker op de tank lijkt eerder 'geprint' en de sticker op de staart ziet er wel duidelijk uit als een sticker. Neem aan dat je deze liever niet te lijf gaat met een DAP?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ooh, die kan wel de nodige liefde gebruiken! :) Ik heb nog maar een paar motoren gedaan, maar de lak laat zich inderdaad vrij makkelijk corrigeren.

Voor alles geldt; Testspots. ;)

De tankprotector is gemaakt op krassen te kunnen weerstaan, dus als je die wilt polijsten, kan je dit met enig beleid doen. Dit geldt ook voor de andere stickers. "Met geweld neuq je een olifant"

Naast kleine pads voor oo de DAP is een cone ook erg handig. Een zwarte finishing cone is voldoende.

Een glaze aanrengen is een optie, maar juist bij dit soort (vrijwel geen orange peel) zal polijstwerk al wonderen doen.


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Rainmaker