Begin dit jaar onderstaande monster aangeschaft, uiteraard heel blij mee maar met de staat van de lak ben ik minder blij. In de showroom en buiten bij de proefrit zag de lak er goed uit, waarschijnlijk door een lading fillers. Nu is het geen nieuwe motor (bouwjaar 2009) dus dat er krassen op zitten is niet ongebruikelijk, maar toen ik een tijdje geleden 's avonds met een ledlamp de lak inspecteerde zag die er toch wel erg verweerd uit.
1 maand geleden zijn er ook moedwillig krassen en schaafplekken aangebracht terwijl mijn motor op mijn werk geparkeerd stond. Voornamelijk de linkerkant ziet er gehavend uit.
Wat ik van plan ben om te doen:
1. Wassen met 2 emmer systeem, heb nog een grote fles gold class carwash liggen van meguiars
2. Kleien
3. Polijsten met DAP900, heb vrijwel alle pads en ook kleine pads, qua polijstmiddel heb ik veloce, mezzo, finale en SSR1 liggen. Tevens heb ik ook van elke kleur een handpad om te polijsten.
4. PBW Black hole aanbrengen
5. PBW natty's black wax aanbrengen
Nu begreep ik dat de lak van de meeste motoren vrij zacht is, zit er dan nog een verschil in de lak die op de tank zit en die op de ABS kuipdelen zit? Ook zit er een verschil in de stickers die erop zitten. De sticker op de tank lijkt eerder 'geprint' en de sticker op de staart ziet er wel duidelijk uit als een sticker. Neem aan dat je deze liever niet te lijf gaat met een DAP?
1 maand geleden zijn er ook moedwillig krassen en schaafplekken aangebracht terwijl mijn motor op mijn werk geparkeerd stond. Voornamelijk de linkerkant ziet er gehavend uit.
Wat ik van plan ben om te doen:
1. Wassen met 2 emmer systeem, heb nog een grote fles gold class carwash liggen van meguiars
2. Kleien
3. Polijsten met DAP900, heb vrijwel alle pads en ook kleine pads, qua polijstmiddel heb ik veloce, mezzo, finale en SSR1 liggen. Tevens heb ik ook van elke kleur een handpad om te polijsten.
4. PBW Black hole aanbrengen
5. PBW natty's black wax aanbrengen
Nu begreep ik dat de lak van de meeste motoren vrij zacht is, zit er dan nog een verschil in de lak die op de tank zit en die op de ABS kuipdelen zit? Ook zit er een verschil in de stickers die erop zitten. De sticker op de tank lijkt eerder 'geprint' en de sticker op de staart ziet er wel duidelijk uit als een sticker. Neem aan dat je deze liever niet te lijf gaat met een DAP?