• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Kees-sw: Toyota Aygo

Kees-sw

Detailing guru
19 dec 2014
2.797
193
57
Bergentheim (Overijssel)
Deze hadden jullie nog van mij tegoed:

Eind november een witte Toyota Aygo erbij gekocht, aangezien dochter-lief de 18-jarige leeftijd had behaald en dus ook zelfstandig mag rijden.
Met mijn garagehouder, waar de wagen werd gekocht, afgesproken dat hij 'm ongewassen en ongepoetst zou afleveren. In plaats daarvan zorgt hij voor 4 velgen met zomerbanden, aangezien de Aygo momenteel op winterbandjes staat.
Helaas waren de weersomstandigheden niet echt fijn om te detailen; buitentemperatuur ronde de 2 graden: brrrrrr.....
Gelukkig bood mijn garagehouder aan om de Aygo in zijn verwarmde showroom te "poetsen" en van die aanbieding heb ik gretig gebruik gemaakt!
Nadat 's morgens de wagen een beurtje had gekregen, 's middags de wagen opgehaald.
Uiteraard wel de wagen op mijn eigen oprit grondig gewassen, want "Sneeuwwitje" was niet zo wit meer.....

IMG_9843.JPG


IMG_9846.JPG


IMG_9847.JPG


IMG_9848.JPG


IMG_9849.JPG


IMG_9850.JPG


IMG_9851.JPG


IMG_9852.JPG


IMG_9853.JPG


IMG_9854.JPG


IMG_9855.JPG


IMG_9860.JPG
 
Laatst bewerkt:
deel 2:
In tegenstelling tot de vuile buitenzijde viel het interieur wel mee!

IMG_9856.JPG


IMG_9857.JPG


IMG_9858.JPG



Allereerst de buitenkant aangepakt:
- Gefoamd met Monello Artico Snow foam
- afgespoten met de HD
- randjes en kiertjes ingespoten met APC en bewerkt met diverse kwasten
- gewassen met Meg's NXT Generation Car Wash Shampoo (had nog een bodempje in de fles en die mocht op) / 2 emmers / Monello Thick mitt / Meg's Wash mitt
- wederom afgespoten met de HD
IMG_9861.JPG


IMG_9862.JPG



Oeps, vergeten de kentekenplaten te demonteren: zie nu al het verschil! (uiteraard deze plekken ook nog gewassen)

IMG_9863.JPG


IMG_9864.JPG



Om vervolgens de wagen te ontijzeren met Monello Non-Ferro (uiteraard hierna weer afgespoten):
IMG_9865.JPG


IMG_9866.JPG


IMG_9867.JPG



Daarna snel naar de showroom gereden en aldaar gekleid met Monello klei / PBW Spray & Wipe 1:1.
IMG_9869.JPG
 
Laatst bewerkt:
deel 3:
De volgende ochtend de ongelakte delen afgeplakt en begonnen met polijsten. Verrassend, maar gelukkig, weinig swirls / krassen te ontdekken met de Monello Faro dus voldeed bij de testspot reeds een zeer milde polijstbeurt.
- DAP 900V2 kleine backingplate / DAP 900V3 grote backingplate
- Scholl S30 op Monello 4" Oranje en Scholl S40 op Nanolex Dark Blue Finishing 145mm
- Nanolex EX

IMG_9870.JPG


IMG_9872.JPG


IMG_9873.JPG


IMG_9874.JPG


De buitenzijde van de wagen beschermd met Wowo's Crystal Sealant (aangebracht met Monello Disco Duo padje, uitgewreven met Monello Peluche Verde's), ruiten grondig gereinigd met MagicGlaze Glass Cleaner en daarna een laagje Turtle Clearvue, en al het ongelakte plastic voorzien van Wowo's Plastic Dressing.

Vervolgens het interieur gezogen, vlek op achterbank verwijderd met behulp van APC en daarna de interieur-delen behandeld met MagicGlaze Interior Detailer en de "slijm" van Cyber Clean.
Als kers op de taart de bandjes voorzien van een laagje WA Feeder Tyre Conditioner.

Toen was het tijd om de wagen officieel in ontvangst te nemen en mijn eigen wagen weer in te pakken met de benodigde spulletjes:
IMG_9895.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg netjes uit! Altijd leuk deze posts! Netjes van het bedrijf dat je daar aan de slag mocht, kunnen veel zaken wat van leren!
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Netjes hoor! ;)

Ideale omstandigheden: Leuk autootje, knapt genoeg om op lekker voldaan door te voelen én lekker kunnen werken in een showroom. Mooooi!! :p

Ik heb, volgens mij, maar één keer een witte Aygo gedaan. Deze moest ik met de BF21 + compound te lijf, dus ben vrij verbaasd dat jij met S30 al een eind kwam. Nu weet ik wel zeker dat deze detail een verzameling aan verschillend spuitwerk was. ;D (En het was een schijthok qua exterieur)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw