• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kendo stelt zich voor

kendo

Detailing addict
28 jul 2011
88
52
Hallo, na lang mee gelezen te hebben, stel ik me toch maar eens voor.
Mijn naam is Binne en kom uit het mooie zonnige Friesland meuh. Sinds vorig jaar mei rijd ik een nieuwe, rode Suzuki Alto. Ik heb me toen voorgenomen om het uiterlijk van de auto, deze keer wel goed te onderhouden.
Dus mijn verzameling begint de kast inmiddels al aardig uit te puilen;-) . Ik ben er inmiddels achter dat deze hobby, financieel net zo'n bodemloze put als caraudio, of het stylen van auto's. Dus de laatste 2 heb maar opgegeven. :auw

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mijn verzameling groeit eigenlijk wekelijks, en er zijn dus al weer de nodige doeken,borstels en pads bij gekomen. Eigenlijk zijn zoveel producten helemaal niet nodig, maar ik probeer graag eens wat nieuws en dan gebeurt het regelmatig dat daar een half aangebroken verpakking van bv. een ander merk voor moet wijken.

Ik hoop hier nog de nodige dingen op te steken, en zal dus zo nu en dan wel eens wat vragen gaan stellen.:-)^

Hallo,

Welkom op het forum!!

Ziet er al een erg leuke collectie uit hoor,wat zijn je favorieten tot hiertoe?

Misschien en paar aanvullingen op jouw wekelijkse aanvulling-collectie:lol :

2 emmers van 19 liter(blijft je water langer proper)

een velgenborstel(tje) : ez-mini

wat electriciteits-tape om je borstels in te wikkelen(ijzeren randjes):-"

heb je al een QD+ ? (bvb poorboys QD+)

Je auto ziet er trouwens erg goed uit hoor :ja

Groeten Danny

grandscenicman zei:
Hallo,

Welkom op het forum!!

Ziet er al een erg leuke collectie uit hoor,wat zijn je favorieten tot hiertoe?

Misschien en paar aanvullingen op jouw wekelijkse aanvulling-collectie:lol :

2 emmers van 19 liter(blijft je water langer proper)

een velgenborstel(tje) : ez-mini

wat electriciteits-tape om je borstels in te wikkelen(ijzeren randjes):-"

heb je al een QD+ ? (bvb poorboys QD+)

Je auto ziet er trouwens erg goed uit hoor :ja

Groeten Danny
Thanks allen:-)^

Mijn favoriete volgorde tot nog toe:

* afspoelen.
* velgen inspuiten met bilberry en inwerken met de Mothers velgenborstel. De banden neem ik meteen ook mee met de Mothers bandenborstel .
* alle naadjes, trims en emblemen inwerken met PW APC met de Mothers detail borsteltjes.
* de voorkant en spiegels inspuiten met PW Bug Squash.
* wassen met de Chenille Wash Mitt van PW en als shampoo, PW SS&S of de born to be mild van Dodo. Beide vind ik lekker werken. Ik heb altijd 2 emmers sop met grittguard en 1 emmer spoelwater
* drogen met de delirium orange doek.
* kleien met het "Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System" De detailer spray van Mothers vind ik dan weer wat minder, dus daar zoek ik nog iets anders voor (PW spray & wipe misschien).
* alle trims afplakken met 3M tape.
* Daarna Dappen met Monello (Inizio, mezzo, finale) afhankelijk van de lakstaat. Met Lake County pads(Ik heb de gele, oranje, witte, lichtgroen, zwart, rood en goud, inmiddels heb ik de meeste al dubbel).
* eventueel residu afnemen met PW spray & wipe.
* de velgen met Meg's NXT 2.0 wax, die moet ook een keer op.

De volgende stappen hangen af van tijd en gemoedstoestand:-b

* PW black hole op zwart.
* PW EX-P op rood.
* Natty's liquid blue op goud of Natty's red met de gouden monello handpad.

of:

* Mothers sealer and glaze op zwart.
* Mothers California Gold Pure Carnauba Wax Liquid.

De poorboys variant geeft een mooier resultaat en heeft een langere standtijd, maar neemt ook meer tijd in beslag.

* de trims en andere kunststof delen met PB natural look.
* glas kleien met de Mothers klei en afnemen met PW spray & wipe en vervolgens ontvetten met alcohol (98%)
* vervolgens het voorruit behandelen met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer.
* de banden met PB bold n bright met een of andere banden applicator.
* en als laatste loop ik de auto vaak nog even langs met PB Quick detailer+

Het interieur is nog zo goed als nieuw, dus veel meer dan stofzuigen, spray & wipe en Natural look dressing is niet nodig.

Poorboys World is toch wel boven gemiddeld vertegenwoordigd in mijn collectie, maar dat komt omdat de producten zo goed te verwerken zijn en bovendien nog eens lekker ruiken ook.
Ook alle microvezel doeken, voor lak gerelateerde klussen zijn van Poorboys World. De andere doeken zijn van Mothers, Meg's en van de kwantum.

Correct en helemaal juist.

Zo gek het vroeger qua car-audio was (is nu werk geworden;) ), is het nu eigenlijk met detailen:)_[] .

Car-audio staat nu op een aanzienlijk lager pitje.

Eelco zei:
Correct en helemaal juist.

Zo gek het vroeger qua car-audio was (is nu werk geworden;) ), is het nu eigenlijk met detailen:)_[] .

Car-audio staat nu op een aanzienlijk lager pitje.

Het pitje is bij mij ook zo goed als uit :lol . En ben ook overgestapt naar detailen, het geeft mij veel meer voldoening.:-)^ En het kost aanzienlijk minder geld;-)

Mjah laat ik het zo zeggen, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt....:-b

Ik roep ook al een tijd dat ik alles wel heb, maar er is/komt toch steeds wel weer iets anders wat me "handig" lijkt.

Voldoening geeft het zeer zeker ja, stukje ontspanning ook, voor mij iig wel.