• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kenotec ceramic boost na Poorboy’s Black Hole Show Glaze

bimbas74

Detailing rookie
20 mei 2024
6
15
Goedenavond allen,

Is het raadzaam om de lak te behandelen met Kenotek coat it ceramic boost na dat deze is behandeld met Poorboy’s Black Hole Show Glaze, of dient er een tussenstap gedaan te worden? Is het überhaupt raadzaam en nuttig?

Sorry voor mijn onwetendheid, probeer hier wat te leren....

Na een glaze zoals Black Hole moet er een bescherming aangebracht worden aangezien anders de glaze zo verdwenen is. Dit kan een wax of sealant zijn (de kenotek die je noemt ken ik niet). Een tussenstap is niet nodig.

• Leuk
Reacties: bimbas74
De beschrijving op Carclean webshop is:

Kenotek Coat It Ceramic Boost is een spraycoating die een uitstekende bescherming geeft aan de lak. De Coat It Ceramic Boost is extreem vuil- en waterafstotend. Hierdoor glijdt het water moeiteloos van het oppervlak af. De Kenotek spraycoat geeft een verhoogde glans aan behandelde lakoppervlakken. De spraycoat is eenvoudig aan te brengen en heeft een standtijd tot 6 maanden.

De Kenotek Coat It Ceramic Boost is een spraycoating die op een zo schoon mogelijke lak aangebracht dient te worden voor een optimale hechting.
Dus laat de Black Hole achterwege en breng de Kenotek rechtstreeks op de lak aan.

• Leuk
Ik ken het product niet uit eigen ervaring, maar ik zou ook denken dat een ceramisch product pas goed zijn ding kan doen als het op een kale, schone lak ligt. En dus zou ik het niet over een glaze-laag aanbrengen, maar over een waxlaag welke je dan boost met de spray.

Als je de genoemde stappen toepast, zal een glaze sowieso weinig meerwaarde hebben. Dus ja, de volgorde die je aangeeft is prima.

• Leuk
Ok, dus na het polijsten, prep en dan misschien wel een wax laag aanbrengen voordat ik de ceramic boost gebruik? Of heeft de wax laag ook geen meerwaarde?

Je zou kunnen kiezen om een waxlaag als basis te gebruiken, welke je onderhoudt met de spray. Maar je zou dus ook alleen de spray kunnen gebruiken.

Het is maar wat je wilt. ;)

• Leuk