• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keramische kookplaat polijsten

brecko

Detailing chief
21 aug 2017
113
85
Heb zonet geprobeerd om mijn keramische kookplaat te polijsten met oranje handpad en Monello Veloce.

Zitten veel swirls in, en een paar diepere krassen.

Zelfs gekleid en ontvet, maar helaas bitter weinig resultaat. Toch qua swirls. Enkele hardnekkige vlekken wel weggekregen!

Heeft iemand tips?

f522077c82a748b4e7f979bd4039e4fd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat vermoedde ik al. Maar toch vreemd dat er dan zoveel swirls in zitten, nee?

En met welke producten zou het dan wel lukken?
 
Dat ga je niet meer mooi krijgen.
Ik heb ook wel eens de kookplaat gepolijst. Hij was na het ontvetten wel brand schoon. Maar krasjes bleven zitten.
 
Brandschoon is het inderdaad!

Geen erg als er geen oplossing is. Het is niet dat mijn kookplaat een showitem is
 
Oef, glas is inderdaad knetterhard. :) Machinaal ga je hier weinig aan doen en handmatig is een 10-jarenplan. :p

Dat er dan toch swirls en dergelijk in zitten, dat is niet heel vreemd. Denk maar eens aan een voorruit van een auto. Ook deze is heel hard, maar bekrast ook. ;)

Er zijn bedrijven die glas polijsten voor 150-200 euro, maar ook die geven aan dat de defecten niet te erg mogen zijn. (Anders gewoon vervangen)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Om die rede is hier pas een nieuwe ingegaan. Meteen maar een inductie genomen. Wat werkt dat fijn zeg! Wel even mee leren koken. Maar geen last meer van ingebrande vlekken door het overkoken bijvoorbeeld.
 
Mr spierbal cera fix eens proberen, zal krassen verdoezelen maar des al niet te min een aanrader om plaat snel aan kant te krijgen.

Is wetsanden een no go op glas?
 
Ik heb thuis ook zo'n kookplaat, die swirls eruit gaat echt een uitdaging worden.
Ik gebruik het originele polijstspul wat erbij zat van Braun of Samsung volgens mij.
Hij wordt hier eigenlijk alleen brandschoon van en de vlekken zijn er allemaal uit.
Krasjes zie je bijna niet maar zitten er zeker wel nog in, heb nog nooit auto middelen gebruikt op de plaat.
 
Om die rede is hier pas een nieuwe ingegaan. Meteen maar een inductie genomen. Wat werkt dat fijn zeg! Wel even mee leren koken. Maar geen last meer van ingebrande vlekken door het overkoken bijvoorbeeld.
Eh, wij hebben ook inductie maar dat brandt wel degelijk in bij overkoken, en krast net zo goed vanwege de pannen.
 
Inderdaad, wat hierboven gezegd wordt.
Als je ingebrande vlekken hebt die je er niet uit krijgt en niet wilt polijsten, wilt een schraper (zo'n ding wat je ook op een steengrill gebruikt) nog wel eens helpen!
 
Eh, wij hebben ook inductie maar dat brandt wel degelijk in bij overkoken, en krast net zo goed vanwege de pannen.
Dat krassen was bekend. Maar dat verhaal over inbranden is minder dan. Lig dat misschien aan de kwaliteit plaat? Er is hier een best dure miele ingekomen, en ik moet zeggen alles wat overgekookt was is zo af te nemen.
 
Als je het meteen weghaalt valt het mee maar het gebeurd nog wel eens dat er water onder de pan zit. Vanwege profiel is dat niet helemaal te drogen en dan brandt het er toch in. Maar dat is zo weg te poetsen met wat polish zoals al gezegd. Soms houden we hem maanden schoon, en zo heb je 2 dagen later alweer een vlek erin :).