• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ketelapper: nieuw met Audi A6 (2013) detailing vóór aflevering

ketelapper

Detailing trainee
17 jan 2013
13
47
Hallo allemaal,

Op aanraden van Vroem dit verslag van het Audiforum ook hier gepost. Ik, ketelapper als nickname uit studententijd, ben ik blijde verwachting van een nieuwe auto.

Audi A6 Avant (4G) in kleur Granaatrood pareleffect, met S-line interieur & exterieur en een heerlijke rij opties. En daar bovenop nog wat persoonlijke aanpassingen, zoals in kleur gespoten diffusor en S6 roosters rond ACC (met chroomstrips).

Maar hier zal het niet gaan over de precieze specs, maar over de lak-knuffelarij. En die is er al geweest, omdat een paar autovrienden het idiote idee opperden (en serieus meenden!) om de auto zelf afleverklaar te gaan poetsen bij de dealer. En dank aan Hegeman Audi Nijmegen dat die er van harte aan meewerkte!

Het is natuurlijk ongelovelijk fantastisch dat mede-malloten een hele dag zo maar aanbieden om mijn auto perfect te detailen. We zijn veel voor gek verklaard... Waar de twee poetsknapen 5 auto's perpersoon per dag moeten dien, deden wij er met vijf personen 1 ;)

Ik heb genoten van de dag :) van 9 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds! Om 17 uur was het poetsen klaar, maar het napraten bij een goede maaltijd aan mijn keukentafel ging goed door.


De stappen resumé:
- goed afspuiten
- innevelen met Autobrite pre wash
- wassen met goldclass shampoo Meguiars
- innevelen met Iron X
- lijmresten van transportfolie verwijderen
- kleien (vooral ramen waren echt al vies)
- enkele plekjes met toch al swirls, e.d met Meguiars M105 polijsten
- hele auto met Meguiars M205 polijst
- IPA reinigingsalcohol
- ontvetten met Eraser
- CQuartz UK nanocoating

En tussendoor
- ramen met Clearvision
- banden ontvet met Dasty
- banden met Meguiars tyre gel
- velgen met Monello Mezzo polijst
- velgen met Poorboys wheelsealant
- leer met Gliptone
- binnenkant ramen gereinigd

Het was TOP!!! Dank aan Walter, Franc, Erwin en Jurgen!

Nu aftellen tot einde contract van huidige A6. Aflevering op vrijdag 1 februari, of eerder als nieuwe kentekenreeks eerder ingaat... xx-ZSK-x vandaag gestart...

Komend weekend thuis nog de zomervelgen in CQ zetten, na wielenwissel zal ik deze wintervelgen goed reinigen, voorbehandelen en dan ook nog in CQ. Flesje heeft daarvoor nog mooi genoeg inhoud, na zo’n grote lap auto te hebben gedaan.

Dodo’s Orange Crush staat ook al klaar voor eerste waxlaag tezijnertijd.


Goed afspuiten
Franc01_zpsb098dd73.jpg

Franc02_zps97785f30.jpg


Insprayen met pre wash
Franc03_zpseebbd490.jpg


Wassen
Franc04_zps86c89558.jpg


Ingesprayd met Iron X… wachten tijdens inwerken daarvan
Franc05_zps365e45a4.jpg


Naar binnen, droog gemaakt en startklaar!
Franc06_zps49538e99.jpg


Parallel werken met polijsten van ‘een plekje’, afplakken en velgen goed cleanen/polishen
Franc07_zps02854799.jpg


Twee man tegelijk met M205 op DAP helemaal rond, binnenkanten van de portieren met de hand
Franc08_zpsf7f68942.jpg


Handschoentjes voor gezondheid… en tegen vette vingers op net behandelde voorruit :)
Franc09_zps0b129002.jpg


Wrijf in (rechts), wrijf uit (links)
Franc11_zps3f76faae.jpg


Fotorondje van eindresultaat

Franc20_zps50d58c8f.jpg

Franc12_zpsbde4bfe1.jpg

Franc13_zps571301cd.jpg

Franc15_zps71020573.jpg

Franc16_zps368d6712.jpg

Franc14_zps12687dc7.jpg


Close ups van glans en pareleffectpixels…

Franc17_zpsd103a601.jpg

Franc18_zpsdebc72a3.jpg

Franc19_zps669b694c.jpg




Qua kleurwerking is dit nu wel even mijn favoriete plaatje:
Franc16_zps368d6712.jpg
 
Prachtig resultaat ketelapper die blinkt zeg maar dat mag ook wel met zoveel uur met 5 man he :party:

Maar damn wat een mooie auto met een schitterende mooie kleur heb je joh echt toppie hoor !

Wel super tof van de andere detailers om je zo maar een dag te komen helpen met je auto.

Wees maar zuinig op je ride verder wens ik je veel detail plezier en veilige kilometers toe .
 
Geweldig resultaat op een prachtige wagen. Mooie kleur ook. En nu maar hopen dat de dealer er vóór de aflevering niet zelf even een doekje over heen haalt....
 
Ziet er goed uit, altijd gezellig zo'n gezamenlijke aanpak!
 
In een woord: Prachtig!

Heel veel rijplezier toegewenst!

p.s. kan me voorstellen dat dit al voor veel "voorpret" heeft gezorgd
 
Mooi resultaat Ketelapper! En toch maar eens hier aangemeld kerel? ;) (je kent mij wel ;) A-tje van het AF en van CC natuurlijk).
 
Prachtig resultaat!

Ik volg je wagenpark al vanaf 2003 op dat andere forum en heb je ook al eens ontmoet op een meeting, toen je de eerste A6 Avant in deze kleur kreeg (2006/2005?). CSI is er niets bij! Mooie en smaakvolle upgrades altijd!

Welkom!
 
Je hebt niet voorgesteld om de afleverprocedure aan te passen zoals nu voor jouw wagen :D

Heel mooie auto !

Veel plezier ermee :ja