• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze ruitontdooier

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
3.409
193
50
Nuland
Ik kreeg het niet gevonden, vandaar de vragen maar hier gepost. Een topic welke m.i. actueel wordt gelet op naderende seizoen.

1) Wat is een goede ruitenontdooier?
2) Is het geadviseerde product onder 1 anders (andere keuze) indien er sprake is van bijv. Rain-X etc.
3) Zijn er ervaringen dat het de “laag” op het raam aantast (denk aan coating, Rain-X etc)
4) Wat zijn de ervaringen van achtergebleven restproduct, denk aan vettigheid op raam etc.
5) Is er ervaring met product onder 1 of 2 geadviseerd ten aanzien van herbevriezen behandelde raam.

Ik ben benieuwd naar de reacties!
 
Ik gebruik de Autoglym De-Icer. Dat het de eventuele bescherming aantast, lekker boeiend. Ik hecht veel meer waarde aan een veilig zicht dan aan de bescherming op dat moment.

Zelf zijn de ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain kleer en de bescherming hiervan was naderhand nog prima.

23405984_1696622307023970_1393666553372319642_o.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik gebruik ook de autoglym, omdat deze nadien niet weer aanvriest. Wel heb ik last van condens aan de binnenkant, zodra ik de blower aanzet, alsof ik de dampen naar binnen zuig. Hebben meer mensen hier last van? Tips?
 
@PeterS - Hah! Zo doe ik het ook meestal. Vaak zit er zo'n dikke ijslaag op de ruit dat je een De-icer ook amper werkt. Beetje lauw-warm water in een 2L fles en het is al snel weg. :)

Maar... de-icer werkt bij matig ijs zeker goed!
 
Wanneer de auto´s niet binnen staan, leg ik er in eerste instantie altijd zo´n aluminium dekentje op. Pak het eraf en schoon zicht. dingen kosten niks. Geen gepruts enkel de zijramen. Tevens heeft de bus een grote voorruit, kun je slecht bij en ruit ontdooier is zomaar op.

Mocht dat niet zo zijn pak ik onherroepelijk een bus ruiten ontdooier van D2, bij de plaatselijke pompstation. Hoop dat die weer in het assortiment zit. Goed zicht in het verkeer gaat boven alles bij mij. In het verleden veelal varianten gehad die weer snel bevroren, of bevroren waas, als je net weg bent. met D2 geen noemens waardig last van. Vettige waas kan ik me niet herinneren. Soms laat ik de auto wel eens lopen:mask: Nog een voordeel spuit spuit en geen koude handen van krabben.

Wat ik hier verboden heb is een ruitenkrabber. Die rommel word vaak verkocht met hakkels en hoe vaak ik al geen verkraste ruiten heb gezien...

Mocht het een LSP product aantasten, jammer dan, wanneer het kan, kun je weer wax oid smeren (is toch onderdeel in de hobby?). Een andere auto/bus kost mij meer.

Groetjes
 
Ik gebruik ook de autoglym, omdat deze nadien niet weer aanvriest. Wel heb ik last van condens aan de binnenkant, zodra ik de blower aanzet, alsof ik de dampen naar binnen zuig. Hebben meer mensen hier last van? Tips?
Dat klopt en is ook logisch. Als je ruit bedekt is met vocht van regen of dauw, wat koud is, en jij gaat daar aan de binnenkant lucht tegenaan blazen dan “slaat het door” zo gezegd. Dit komt ook omdat je de deur open doet en vochtige lucht mee naar binnen neemt. Ff blower aan laten, liefst met airco erbij, is het zo weer een helder raam. Airco ontvochtigd de lucht ook weer (vandaar de evt. Hoofdpijn als je meer dan een uur de airco aan hebt staan op binnencirculatie stand, de lucht wordt ontvochtigd en het zuurstof in de lucht is op)
Sorry voor de beknopte uitleg, typend uitleggen is soms niet makkelijk.