• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze tussen Kärcher K5 en Nilfisk E150.2

Dat pistool zal niet veel uitmaken, volgens mij alleen verschil in welke opzet stukken je daarbij moet kopen als je daar interesse in hebt of wat wilt vervangen. G4 en G5 worden bij verschillende series geleverd.

Het belangrijkste is inderdaad de rubberen slang met staalinleg van Nilfisk.

Ik heb regelmatig met de K5 van een vriend gewerkt, prima apparaat maar die slang is elke beweging ruzie en krult constant tegen je auto als je niet oplet.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik zag dat bij de G4 dat dit pistool niet standaard word geleverd op de E150-modellen (tot E140). Dus ik vermoed dat de oudere modellen dit nog wel hadden, maar de nieuwere met een G5 geleverd worden.
 
+1 voor bovenstaande reacties. Ik heb de K4. Ik kan niet vergelijken met de Nilfisk, maar de slang van K is wel verdomde stug. En dat IS een groot nadeel, want voor je het weet sleept deze tegen de lak. Je moet er dus extra voorzichtig mee omspringen. En 2 meter extra slang is altijd mooi mee genomen!
 
Thanks voor de reacties!
Ben er uit dat het een Nilfisk zal worden...

Ik zie op de site van Nilfisk bij de 150.1 het G5 pistool staan en bij de 150.2 het G4...
Ik weet niet in welke mate dit verschilt...

De .1 is 30 euro goedkoper als de .2
 
Ik weet niet eens welke ik heb.. Ik ga meteen even kijken!



Ben ik weer! Ik heb de 150.1!

Ik zit nog even online te kijken, maar ik zie het verschil niet! Je zou zeggen dat de .2 nieuwere is.. maar wat er veranderd is... geen idee!
 
Weet niet hoe het hierin precies zit, maar volgens mij is de 'wettelijke' garantie in Nederland, zo lang als je een product redelijkerwijs behoort te kunnen gebruiken.

Als ik jouw links volg @Quantoxx dan gaat het in beide gevallen om de garantietermijn van Kärcher zelf, maar dat hoeft dus helemaal niks te zeggen. Volgens mij is dat alleen van belang als het gaat om wie er aan moet tonen dat het defect door de gebruiker of de fabrikant komt.

Voorbeeld: ik kocht een tijd terug een golflclub. Garantie van fabrikant was 2 jaar. De mijne ging stuk na 2,5 jaar, dus mijn eerste claim (bij zowel fabrikant als de verkoper) haalde niks uit. Vervolgens heb ik beargumenteerd dat zo'n golfclub langer mee hoort te gaan en ik dus volgens de wet recht heb op:
1. Reparatie (indien mogelijk)
2. Een nieuwe
3. Mijn geld terug

Uiteindelijk een nieuwe gekregen.

Volgens mij is het wel zo dat je niet zonder meer kosteloos een geheel nieuw product hoeft te krijgen, maar krijg je bijvoorbeeld de helft als het product op de helft van zijn levensduur stuk ging.
 
@Jansen - Eén van de links gaat over de garantie die Karcher zelf geeft/gaf na registratie. De andere is over wettelijke garantie in NL.

Ik gaf alleen aan welke garanties er gelden w.b.t. die 5 jaar bij Karcher zelf. Neem aan dat men verder pienter genoeg is om uit te zoeken hoe het verder zit met ''wettelijke garantie'', verwachte levensduur en dergelijke.

Ik heb ook wel eens zo'n situatie gehad met een (Samsung) TV; Deze kocht ik ooit eens bij de Mediamarkt en het scherm ging na vele jaren buiten de garantietermijn ineens raar doen. Ik bood hem, op advies van henzelf, bij hen ter reparatie aan. De volgende dag kreeg ik te horen dat er een onderdeel kapot was gegaan die eigenlijk langer mee had moeten gaan.

Uiteindelijk kreeg ik fikse korting op een nieuwe TV omdat reparatie niet rendabel was. Soortgelijke TV's waren jaren later veel goedkoper, dus liep met een nieuwe TV + €6,00 contant de winkel uit én meer kennis over deze 'verwachte levensduur'.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
In Nederland kennen we geen termijn voor garantie.
De fabrikant geeft in de meeste gevallen een vaste termijn aan. Apple is bijvoorbeeld een rare daar in en geeft slechts 1 jaar. Daarna is de verkopende partij verantwoordelijk.

Hier staat het wel enigszins uitgelegd.