• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Keuze tussen Kärcher K5 en Nilfisk E150.2

Kurtje

Detailing addict
15 jul 2009
217
65
Goedemiddag

Inderdaad het zoveelste topic :)

Ik zou deze week mezelf een nieuwe hogedrukreiniger willen aankopen. De keuze gaat tussen deze 2 modellen:

https://www.vvs-online.nl/hogedrukreinigers/nilfisk-e150-2-10-h-x-tra-hogedrukreiniger/

Of deze:

https://www.vvs-online.nl/karcher-k5-premium-full-control-plus/

Hij zal uiteraard gebruikt worden voor de wekelijkse foam, maar ook voor zaken rondom het huis.

Welke zouden jullie aanraden en waarom? Voor en nadelen?

Eventueel zou ik de versies met de terrasreiniger ook overwegen.

Thanks!
 
Bij de goedkopere versies altijd voor Nikfisk gaan, maar de K5 is ook van prima kwaliteit.

Heb zelf de Nikfisk en ben er erg content mee.. al ziet de K5 er wel fancy uit.

Ik zou persoonlijk voor de slang voor de Nikfisk gaan, toch 2 meter langer, en dat is net die 2 meter die een verschil maakt... en als ik naar de Kärcher kijk is die slang van een ander materiaal dan de Nikfisk.

Die flexibele slang van de Nikfisk is wel een dingetje hoor... echt heerlijk!

Verder zal je in beide gevallen geen verkeerde keuze maken.
 
Ik heb zelf een E145.10 (€260,- bij KoudBlauw) en de 10m slang is inderdaad fijn. (Karcher 8m)

De specs van beide machines komen aardig overeen, behalve dat de Nilfisk 18kh weegt en een gecoate-alu pomp heeft en de Karcher 13kg weegt en een metalen pomp heeft. (Je rijdt ze toch gewoon rond)

Wat mij altijd bijstaat is wat @Zluytr aangeeft; Nilfisk is zeker goed wanneer je in deze prijsrange blijft, maar Karcher is beter als je échte knaken neerlegt. Maja, zo professioneel zijn we niet bezig. :p

Ow, en die fancy schermpjes en multi-lans; Kan ook allemaal sneller kapot. ;)
 
Ik heb zelf een K5 (wel vorige versie, t/m 2015 oid) en hij bevalt prima op 1 punt na (hierboven al vernoemd). Die %@!()# slang is veel te stug. Heb destijds de K7 overwogen puur en alleen vanwege de slang, maar vond het toch echt te duur. Het oprolmechanisme gaat vrij stroef (o.a. omdat de stugge slang best wel op spanning staat als hij is opgerold) en met het uitrollen wil ik hem dus nog wel eens omver trekken. Ik zie echter op de foto's dat het oprolmechanisme (is dat nog een mechanisme of gewoon een handvat om hem op te hangen) is veranderd. Verder echt niks op aan te merken...

Over de Nilfisk kan ik verder niks nuttigs zeggen :p.
 
Thanks voor de leuke reacties en het advies! Als ik hier zo een beetje doorlees zouden jullie gaan voor de Nilfisk, met het grote voordeel dat hij een 2 meter langere slang heeft? Die ook nog eens soepeler is?
 
Ik ben zeer tevreden over Nilfisk.
Heb nu een Nilfisk E145.3

+ Lekker veel druk
+ Lange slang
- gewicht
 
Na 3 defecte Kärchers, waarvan 2x K5, geen gele meer voor mij. De Nilfisk die ik nu heb (E150) bevalt me vele malen beter.

Er zijn zeker goede Kärchers maar die beginnen (naar mijn mening) pas boven de €1000,-
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
Dat is inderdaad heel duidelijk :)
De Nilfisk heeft inderdaad hier de voorkeur.
Hebben jullie ook suggesties waar ik hem best kan aankopen?
Rekening houden dat ik uit België kom...
 
Ik ben zelf ook vele malen tevredener van mijn Nilfisk dan van mijn vorige Kärcher. Niet alleen vanwege de langere slang of de stillere werking. De Nilfisk is ergonomischer, het lijkt of er beter nagedacht werd bij het ontwerpen, de kwaliteit voelt een stuk beter aan dan bij Kärcher en de betrouwbaarheid is veel groter. Ik ken bovendien verschillende mensen die een Kärcher hadden en nu een Nilfisk en die denken er allemaal hetzelfde van.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik heb de 150. Weet eigenlijk niet eens echt wat het verschil is.

Ik hoef tenminste nooit meer een ander.
 
Als ik heel eerlijk ben; Ik heb mijn C120 ook nog staan en die voldeed ook meer dan prima. :D Daar heb ik ook de nodige terrasjes mee schoon gespoten, altijd mee gefoamed en gespoeld bij het autowassen, enzovoorts.

De enigste reden dat ik nu een E145 heb is omdat het pistool van de C120 lekte en ik voor €30,- een nieuwe zou kunnen kopen, maar; Ik dan met een TE KORTE en vooral TE STUGGE slang bleef ouwehoeren, de C120 al jaren in bezit was van zowel mijn vader en daarna mij, een nieuwe slang in verhouding net zo duur was als een nieuwe C120.... Dus, ik heb toen bij KoudBlauw voor €260,- de E145 kunnen kopen en ik vind het een wereld-ding. :p

Gewoon de losse machine met de standaard (2) koppen + foamlans erbij. Geen patio-onzin, autoborstels, rioolslang, etc.
 
Dus als ik voor de E150 ga ben ik zeker goed gesteld?
De gewone versie zonder de extra parts?

Je hebt momenteel een 150.1 en 150.2 versie... welke kiezen?

Wat ik eruit kan maken is het enigste verschil de grip, bij de .1 is dit de G5 en bij de .2 is dit de G4...