• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kev_FR stelt zich voor

Kev_FR

Detailing rookie
25 apr 2017
1
15
36
Hey jongens (en dames?),

Ik lees al meerdere jaren mee maar nooit een account aangemaakt. Nu ik eindelijk een eigen (lease) bak heb en mijn eigen voorraad aan spullen heb gekocht, vond ik het tijd om een account aan te maken.

Mijn naam is Kevin en ik heb sinds November vorig jaar een witte Seat Ibiza FR SC. Altijd met de hand gepoetst, maar merk toch dat er steeds meer lichte krasjes van het handwassen zijn ontstaan. Ik vond de stappen kleien, polijsten en waxen altijd een stap te ver omdat ik het nooit machinaal heb gedaan en bang was om de lak te verpesten. Ik wil nu toch die stap gaan wagen nu ik alle benodigdheden in bezit heb.

De spullen die ik van plan ben te gaan gebruiken:

Gereedschap:
- DAP900 V3

Items:
- Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay - 3x80=240g
- Auto Finesse - Glide Clay Lube - 500ml (en eventueel quick detailer van PB om als lube te gebruiken)
- Monello - Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml
- Monello Shampoo
- Soft99 - Fusso Coat Light Wax 12 Months - 200gram
- 3 verschillende flesjes polish van Monello (bij de DAP900 meegekregen)
- Poor Boys White Diamond glaze
- berg droog-en microfiberdoeken
- 4 tal Monello pads ( bij de DAP900 meegekregen)

Ik hoop hier voornamelijk advies te gaan krijgen voor deze eerste 'grote' beurt. De lak ziet er nog goed uit op de kleine, bijna onzichtbare krasjes na en wat steenslag aan de voorzijde. Ik twijfel ook of een glaze wel nodig is als de lak nog zo nieuw is. Daarnaast weet ik ook niet zo goed welke pads ik moet gebruiken. Het zijn er zoveel en bij het gebrek aan ervaring geen idee welke nu het beste zijn.

Groeten,

Kevin
 
Welkom bij de club.
Goede lijstje al, ook al een washmitt en emmers?
Eventueel zou je nog kunnen kijken naar iets voor de ramen en trims.
Verder voor de pads hier kom je alleen achter door een test spot te doen op je lak.
Een overzicht van monello:
upload_2017-4-26_13-11-26.png
 
Welkom op het forum
Gewoon even goed het forum lezen en dan is het gewoon oefening baart kunst
en rustig beginnen en daarna op schalen.
En altijd een test spot nemen