• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kevinio stelt zich voor..

Kevinio

Detailing addict
26 jul 2011
31
65
38
Helmond
Geachte medeforumleden,

Ik ben Kevin Dingemans, 24 jaar, woonachtig in omgeving Moerdijk. Op verschillende fora beter bekend als Kevinio. In het dagelijks leven ben in Autotechnisch Ingenieur bij DAF-Trucks N.V. te Eindhoven op de afdeling Niet-Standaard-Orders & Onderzoek (eigenlijk alles wat niet standaard is).

Autopoetsen is er vanuit huis uit al ingestampt, hier wordt de auto elk weekend gewassen. Ikzelf rij door de weeks met een Volvo S60 D5 en als hobby rij ik met een Honda CRX Del Sol. Dit is mijn project auto, waar ik momenteel zelf het snelste atmosferische motorblok van dit type heb gebouwd in Nederland voor op straat (cijfers: 160 WPH uit een 1.6 SOHC).

Genoeg geluld, hier wat foto's:

Foto-TUSXLZCD.webp

Foto-R6HRIPWU.webp

Helaas heb ik van de Volvo geen foto's, maar dat is werkelijk ook een prachtwagen waar ik elke dag met een grote glimlach in rij.

Groeten Kevin..

CTR-Asch zei:
Welkom, 160 WPH uit een 1.6 SOHC is erg veel! Wat heb je er allemaal gedaan? Zie ik daar S2K stoelen?

In principe heb ik alles aangepakt en bewerkt. Ik zie dat jij een CTR rijdt, maar ik houd het even algemeen voor iedereen hier op het forum zodat iedereen het begrijpt: hoge compressie zuigers en kleppen (13:1 cr), zelfontworpen inlaattraject, andere nokkenas, custommade uitlaatspruitstuk op de specs van mijn blok, andere overbrengingen en torsendiff in de bak, Bekerom Tuning geschreven brandstof- en ontstekingsmappen mbv. een knocksensor, redline op 8500 rpm. Al met al heeft het me teveel geld gekost, ik zou het nooit meer doen. Ik heb nu wel iets unieks en ben er erg trots op, want ken vele die dezelfde plannen hadden, maar al deze projecten zijn gefaald (kosten, kennis, problemen). Maar ik heb zoveel problemen gehad ermee, en ik moest het allemaal zelf oplossen, want in Nederland is er gewoon de kennis niet om hem even weg te brengen. Achteraf had ik gewoon een blok van een CTR erin moeten stoppen, dan was het goedkoper geweest en minder problemen. Maar goed, achteraf is altijd makkelijker praten. En dat je complimenten krijgt van mensen waar je normaal toch min of meer tegenop kijkt, dan doet je dat veel goed. En iedere keer als ik erin rijdt komt er toch een verdomd grote glimlach op me gezicht, zeker als 1 of andere sjonnie een 'sloom' ESI'tje onderschat. :roll

Hier heb ik nog een foto van het interieur toen ik de S stoelen net had:

Foto-6YEFYHEK.webp

Nog een bovenaanzicht:

Foto-NTOEY8PL.webp

En van de rest van het interieur:

Foto-MPREOOCT.webp

En hoe het soms erbij ligt, het blijft een mooi gezicht:

Foto-PGYE4LM3.webp

Momenteel heb ik aan poetsmiddelen staan:
- Mer autoshampoo
- Carlack68 cleaner
- Smart leather
- Poor Boys dry towel

Gisteren bestel:
- Dodo Bizar Born to be Mild
- Poor Boys Black Hole (geweldige naam overigens)
- Black WOW Exterior trim restorer
- Collinite wax 951
- DAP 500
- 3 pads

Ikzelf hou niet van aanprullen, en werk graag met goed gereedschap/spullen. Dat heb ik met sleutelen wel geleerd, en zo werk ik tegenwoordig met alle dingen.

Vandaag me Volvo en Honda interieur geheel in de leervoeding gezet, ik blijf Smart leather geweldig spul vinden. Ook het sky in de Honda krijgt er een mooie voeding door zonder dat het er vettig uit komt te zien. Morgen hopelijk me spullen binnen, kan ik aan de slag!

Ik heb deze week nogal wat poetsspullen aangeschaft voor de auto. Iets wat ik eigenlijk al heel graag wilde, maar het kost toch aardig wat in aanschaf. Ik ga dit jaar niet op vakantie, dus heb mezelf een hele set cadeau gedaan. Afgelopen 3 dagen mijn Volvo S60 en de MG-F van mij moeder gepoetst met het volgende resultaat:

Foto-OWBHAFDK.webp

Foto-XPYLFZOT.webp

Foto-IANVN4Q8.webp

Foto-NTINPE6V.webp

Foto-JPJPSHXV.webp

Foto-4DF3U4ON.webp

Foto-JU44H7GT.webp

Foto-VPKDASZO.webp

Foto-VY6GBHVR.webp

Foto-LHCQISJ6.webp

Foto-V6XEEKGH.webp

Foto-ZQVRAJQI.webp

Foto-3ECE4NEK.webp

Auto's zijn eerst gewassen, waarna ik de lak geheel gereinigd heb en zeer licht gepolijst. Daarna is alles in de glaze gezet en vervolgens alles afgetopt met een wax laag. Het kunststof bij de Volvo was er erg slecht aan toe, Black Wow is echt wondermiddel, echt bizar hoe netjes het nu is. De MG was echt megadof geworden, na het polijsten was het resultaat gewoon om te lachen. Zo ontzettende glans kwam er tevoorschijn. Ben erg tevreden met het resultaat, het is eigenlijk zonde om met de auto's te gaan rijden, haha. Ben wel wat tegen dingen aangelopen waarbij ik gemerkt heb dat ik nog lang niet klaar ben met spullen aanschaffen voor het poetsen. 8)

Me pads en doeken waren weer droog en ik had niets te doen. Dus ik dacht: laat ik de Sol eens onderhanden nemen. Ik dacht dat het mee zou vallen, maar hij was toch aardig vuil bleek na het reinigen. Dit is het resultaat (ik heb wel 200km gereden tussen het wassen en de foto's):

Foto-P86E3B8L.webp

Tijdens de werkzaamheden..

Foto-NAFZEVGU.webp

Foto-I7SB8648.webp

Foto-3MXKDRVC.webp

Mag weleens een setje bandenzwart aanschaffen zoals te zien. ,^^

Hmm.. Hier is al heeeeeeeel erg lang niet meer geupdate. Ik zal de komende week eens wat updates plaatsen, even de hoofdmoot:

- S60 D5 de deur uit
- Zwarte S40 D5 weer terug
- Honda heeft 3 jaar geleden een respray gehad
- Wat poetsprojecten tussendoor
- Collectie denk ik wel vertienvoudigd tov wat ik eerst had :D