• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kiezen voor Gyeon PURE EVO of MOHS EVO

Madoow

Detailing rookie
17 feb 2022
2
2
Hi,

Ik heb een Audi in de kleur havannaschwarz, zwart met een beetje bruin er doorheen.
Ik wil mijn auto in de coating zetten en wilde de Mohs Evo bestellen, tot ik online zag dat de Pure Evo een mooiere glans heeft voor donkere kleuren.
Wat is nu de beste keus tussen deze 2 coating?
 
Zit nu met precies dezelfde vraag. Heb de Evo gekocht, maar Mohs zou een iets betere beading en sheeting hebben, en daar ben ik ook wel een fan van. Lastig, lastig...
 
Voordelen MOHS EVO:
  • Duurzamer dan PURE EVO bij twee laagjes
  • Voelt gladder aan van zichzelf dan PURE EVO dankzij de fluorine in MOHS EVO
  • Makkelijker aan te brengen en af te nemen dan PURE EVO. Niet dat PURE EVO lastig is maar er is verschil
  • MOHS EVO heeft een net wat betere zelfreinigende werking dan PURE EVO
Voordelen PURE EVO:
  • Meer candygloss en diepte dan MOHS EVO, vooral op donkere en warme kleuren is dat mooier
  • Meer chemische bestendigheid dan MOHS EVO, handig als je veel prewashes gebruikt e.d.
  • Meer tijd om het residu af te nemen dan MOHS EVO. Grotere panelen kunnen dus vaak in één keer worden aangebracht en verkleint hiermee de kans op vlekken
Hopelijk helpt dit.
 
Dankjewel voor het starten van dit topic, ben laatste dagen bezig met het zoeken naar een coating voor mijn Audi A3 (8V) daytona grey.

Ik vind het nog wel moeilijk om een keuze te maken gezien dit voor mij de eerste keer is dat ik een costing ga aanbrengen (op Rain-x na), Pure komt denk meest in de buurt van de wensen.
 
@_ende

Voordat je een coating gaat aanbrengen, is het wel echt aangeraden je auto volledig te polijsten etcetera. Anders ga je de imperfecties opsluiten in de coating en door de gloss enzo komt dat dan nog eens extra naar boven..

Als je dit van plan was te doen, kan deze reactie als ongeldig verklaart worden :p
 
@_ende

Voordat je een coating gaat aanbrengen, is het wel echt aangeraden je auto volledig te polijsten etcetera. Anders ga je de imperfecties opsluiten in de coating en door de gloss enzo komt dat dan nog eens extra naar boven..

Als je dit van plan was te doen, kan deze reactie als ongeldig verklaart worden :p
Dankjewel!

Was dit inderdaad wel van plan om te doen!

Mijn gevoel gaat denk toch uit naar Mohs..