• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kilometervreter

Kilometervreter

Detailing rookie
13 jun 2011
49
0
Hallo ik wil mij even voorstellen mijn naam is Leon en woon in Oegstgeest.
Rij nu nog met een Opel Vectra maar krijg in november een nieuwe Audi A4
Ik heb een beginnersset aangeschaft met de steun van Dennis omdat ik mijn nieuwe A4 goed wil onderhouden.

Ik lees en leer veel op dit forum:-)^

Hallo Leon,
Welkom op het forum.
Wat bedoel je met ,,beginnersset,,???????????? kan zoveel zijn......een dap900 startersset ,kan je ook mee beginnen,maar dan heb je nog geen klei natuurlijk:-b
Dus: laat ff zien of lezen die handel!!:lol
Als je wil stuur ik mijn beginnerslijstje ook wel eens door,ondertussen is het echter al tot 5 bestellingen opgelopen,van beginnerslijstje is dus nu al niks meer over:-"

Heb net mijn selfmade padwasher voorgesteld(apparaten en accessoires),is ook om mee ,,te beginnen'' ,ik zoek eigenlijk ,,veren'' om met een buis-in-buissysteem te werken ,maar kan ze nergens vinden,alle tips zijn welkom!!

Groeten Danny

oeps... per ongeluk 2 keer doorgestuurd
(het stond er al op ,maar pas wat later kreeg ik mijn antwoord te zien en had ondertussen dus nog een keertje ,,plaatsen,, gedrukt:lol

Ok hier gaat tie mijn beginnersset.. is gebaseerd op een misano rode Audi A4 die in November geleverd gaat worden:

101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
101910 Dodo Juice - Basics of Bling Polish Applicator
101038 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
101898 Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
101133 Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth
101042 Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml
101132 Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
101034 Dodo Juice - Orange Crush soft wax - 250ml
100044 Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
101164 Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
100904 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml

en nog een Mothers klei setje.

Vandaag het een en ander uitgeprobeerd op mijn Vectra met goede resultaten!:ja (wassen,kleien,precleanen en waxen)
Morgen krijgt mijn vrouw een Suzuki Swift uit 2008 die ik komend weekend is goed onder handen ga nemen!

Ik vind wel dat de detailer hard gaat,nadat ik de Vectra gekleid had was mijn fles al voor meer dan de helft leeg(437 ml)
is dit normaal en wat kan ik dan gebruiken om te kleien, moet ik weer van Mothers nemen of kan ik elke detailer hiervoor nemen.

Een onwijze vooruitgang vond ik het wassen met de Wash mitt;-) echt fantastisch.
Daarin tegen vond ik het opbrengen en uitpoetsen van de Lime prime lastig gaan en niet veel glans opleveren. terwijl ik echt heel weinig gebruikt heb.

Misschien toch een Sealant na het pre-cleanen gebruiken de volgende keer, maar dit was eigenlijk niet aangeboden in mijn beginnerssetje.
Afijn na de lekker ruikende Orange crush wax glom het Opeltje weer als een spiegel!
Al met al een voldaan gevoel!

Dat is toch al een mooi begin dacht ik zo :-)^

Vind 250ml clay lube voor het kleien van een hele auto eigenlijk heel weinig, ik gebruik zelf Last touch of Spray & Wipe 1:1 en ben dan al gauw 600ml kwijt voor 1 auto. Je kan beter teveel dan te weinig gebruiken.

Toch ging het heel soepel, de auto was vochtig/nat en de klei ging er makkelijk overheen, je voelde ook echt de oneffenheden weggaan, 2x over een stukje 1e keer oneffen, 2e keer glad:-b .

Hoelang laten jullie eigenlijk de wax intrekken? Ik heb het een paar minuten laten intrekken en daarna weer uitgepoetst.

Kilometervreter zei:
Dank jewel soepergroover

Ik denk dat ik weer opnieuw kan gaan waxen:s beginner he...
ik ben ook een beginner, maar ik wax eerst de complete auto en begin dan bij het beginpunt weer met uitpoetsen/buffen