• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kiwi's intro

mikekiwi

Detailing trainee
12 apr 2017
3
47
52
Hoi, bij deze wil ook ik me even voorstellen voordat ik losga met wat vragen...

Michael, 45 jr oud, projectmanager, getrouwd en dochter van 11. Ben vooral van de verstandige en niet impulsieve keuzes en het ultieme resultaat zie je onderaan het lijstje van auto's die ik tot nu toe heb gehad in chronologische volgorde:

Toyota Tercel '84
Peugeot 309 '86
Nissan Sunny '87
Toyota Starlet '91
Nissan Almera '96
Peugeot 307 '02
Ford Focus C-Max '06
Saab 9000 '96
Ford Focus '02
Toyota Prius '10

De stap vanuit de lease-Cmax naar de Saab was het leukst, al heeft die auto me wel het meeste geld gekost :-)

Ik ben niet zo van het exterieur-poetsen, maar het moet er wel netjes uitzien. Het interieur probeer ik echter in prima staat te brengen en houden.

Heb zojuist de eerste bestelling binnengekregen (Mothers Leatherset, wat Scholl Purple voor het dashboard en diverse borstels en doekjes) om het zitgedeelte weer wat in betere staat te brengen, de eerste slijtage is al wel te zien.
Heb nog wat vragen over krasjes in het interieur, krasjes op het exterieur en wat bandenbehandeling, maar nu dus eerst maar even zoals het hoort mezelf voorgesteld. En wie weet, wordt ik alsnog verleid tot het poetsen, kleien, etc...

Zie onder mijn Prius zoals hij er tijdens de proefrit bijstond (3 jr geleden) intussen wel al achterruiten getint.
Prius.webp

Welkom op dit leerzame en behulpzame forum! + 1 voor de Saab, zou ik nooit meer willen missen, maar is wel een 9-5 hier. Hopelijk komt er ooit nog een 9000 of een 900 classic, maar ik dwaal af.

Voor vragen ben je hier dus echt aan het goede adres. Veel plezier met je nieuwe verslaving.

Welkom en ik zou toch ook een keer het exterieur/lakwerk aanpakken. Als het goed is is de lak namelijk super easy te corrigeren. Voor iets diepere krasjes is Mezzo/S20 waarschijnlijk al genoeg.
In zake je vraag over bandenbehandeling zou ik zeggen schoonmaken met PB APC en dan Gyeon Tire erop.

Thanks!

Welkom op dit leerzame en behulpzame forum! + 1 voor de Saab, zou ik nooit meer willen missen, maar is wel een 9-5 hier. Hopelijk komt er ooit nog een 9000 of een 900 classic, maar ik dwaal af.
Yep, same for me, ik hoop dat mijn vrouw binnenkort eindelijk haar rijbewijs gaat halen, is voor mij een excuus om er een leuke auto bij te kopen. En dat zou idd zomaar een klassiekere Saab kunnen zijn ;)

Welkom en ik zou toch ook een keer het exterieur/lakwerk aanpakken. Als het goed is is de lak namelijk super easy te corrigeren. Voor iets diepere krasjes is Mezzo/S20 waarschijnlijk al genoeg.
In zake je vraag over bandenbehandeling zou ik zeggen schoonmaken met PB APC en dan Gyeon Tire erop.
Ik ga er eens naar kijken! Qua banden: ik heb 1 band met een grote gele streep in het zicht. Geen idee hoe die erop is gekomen, maar wil hem er wel weer af hebben. Maar daar hoop ik binnenkort met een apart topic iets meer over te weten te komen...

@mikekiwi ,
Probeer die gele streep eens weg te halen met Poor Boys All Purpose Cleaner 1:15.
Daarna Gyeon Tire erop
Thanks, ik heb de Poorboys APC in huis en zat idd te zoeken naar de verhouding voor op de banden...ik ga dit proberen. Hoe kan ik het beste "schrobben"? Met een microvezel doekje, spons of staalborstel ? :innocent: