• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klapperende ruitenwissers door voorruit? Hulp nodig!

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Hallo iedereen
ik heb sinds vorige week een nieuwe (2dehandse) auto van 27 jaar oud. Omdat we woensdag naar de keuring (of APK zoals het in Nederland heet) moeten, heb ik de ruitenwissers getest. Dat ging al klapperend en lieten strepen na. Nu heb ik nieuwe ruitenwissers gemonteerd, maar het klapperen blijft en ook zijn er nog steeds strepen te zien (in mindere mate dan eerst)

ik heb de voorruit al gekleid, gepolijst met een finishing polish, en afgenomen met Gyeon Prep. ook de ruitenwisserbladen zelf heb ik ontvet.

wat moet ik doen om het geklapper tegen te gaan? (ik België is de keuring nogal streng en de kans is reëel dat ik afgekeurd wordt hierdoor...)

 
Hey Natha, heb je al eens geprobeerd met een glas polish, zoals die van Sonax of Autoglym?
Zonee zou ik dit eerst nog eens proberen ipv een finishing polish.
Je kan eventueel ook nog Gyeon Q2 View aanbrengen, dan zullen de wissers wel smooth over de ruit gaan, maar dat zal dan voor korte duur zijn. Maar da geraak je toch door de keuring ;)
 
Mijn ruiten zijn gepolijst en staan in de Nanolex glas Sealent/coating + nieuwe wissers voor wat het waard is ik heb geen last van klapperende wissers en de Nanolex heeft een goede standtijd wat mij betreft.
 
Dan toch maar eens de Turtle & de Rainx testen morgen (heb beide producten staan). Was eerst niet van plan om deze te gebruiken omdat deze op onze andere auto juist ook klapperen veroorzaakte, maar enfin, ik probeer het morgen en zie wat het geeft!
 
Even checken of de ruitenwisser armen goed afgesteld staan. Als de ruitenwissers net een fractie onder een verkeerde hoek staan t.o.v. de ruit, blijven ze klapperen/haperen/piepen.

Even Google raadplegen: model auto -> ruitenwissers afstellen.
 
Meestal nieuwe armen monteren. De stalen veren zijn na zoveel jaren slapper geworden.