• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klei die volledig wegbrokkelt in 1 veeg

nicotdi

Detailing trainee
12 sep 2011
8
32
Toen het anderhalf week geleden lekker weer was even flink met de Audi bezig geweest, om hem wat schoner te krijgen (zie je nu al weinig meer van...)

Na het wassen en goed drogen begonnen met kleien. De voorkant, bijrijderskant en achterkant gingen prima, echter de hele bestuurderskant niet.
Het leek net of er iets op de auto zat waardoor het kleien niet lukte. Bij een klein beetje wrijven viel de klei compleet uit elkaar in kleine korreltjes. Daarna met een nieuw stuk geprobeerd, die ook direct verpest was. Het rare is, dat dit maar op één kant van de auto was.
Ook zijn de ramen aan die kant heel vet aan de buitenkant, wat ik er niet vanaf krijg. De voorruit heeft dit ook, maar iets minder erg.

De vraag concreet;
Wat kan dit zijn? Hoe is het op te lossen? Een flink bijtend chemisch middel d'r tegenaan? Zoutzuur? Het lijkt net een vette laag op de auto. Het polijsten en waxen ging overigens wel soepel, ook aan die kant.

Klei: Mother's (gekocht als smooth surface clay kit, bij vorige auto geen problemen)
Lubricant: Dodo's juice born to be slippy (uit mijn hoofd)

Gewassen met?

Uit ervaring weet ik dat bv. klei uiteenvalt bij APC en consorten.
(desondanks APC als lubricant goed (1/10) tot zeer goed (1/1) werkt, naargelang de sterkte valt
de klei wel uiteen...)

Ik raad het je NIET aan, maar bij teerspetters ofzo waar een detailerspray als lubricant net niet goed uit de hoek komt,
kan een APC oplossing wel de nodige muscles brengen... (dit geheel ter zijde)

Ik had de auto eerst flink afgespoten, daarna gewassen met Gold class shampoo (Meg).
Heb dit probleem nog nooit eerder gehad, en wel een stuk of 7 à 8 auto gekleid op deze zelfde manier.
Het meest rare vond ik dat het maar aan één kant van de auto was, de andere kant geen problemen.

Zou de zijkant eerst eens inspuiten met Buq Squash of met Tar-X, dan weer eens proberen met klei, veel kleiglijmiddel gebruiken! De eerste twee producten hebben een zeer sterk reinigende werking.

Bedankt voor de tips! Zal weer eens een bestelling plaatsen :-b
Ik heb overigens ook overdadig veel glijmiddel gebruikt; hielp niks. Het gleed dan eerst wel even goed, maar evengoed brokkelde de klei volledig weg.
De auto leek overigens niet vies of sterk vervuild op deze kant; het was gewoon net of er een harde laag op zat die het schoonmaken tegenging. Ook de ruiten blijven na 100 keer schoonmaken streperig...