• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleien in de zon

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Vandaag even lekker mn auto gefoamed en gewassen, nu wilde ik enkele plekken gaan kleien maar zodra ik de vloeistof (Mothers kleikit) op de auto spuit begint het wat te dampen (Seat Ibiza uit 2004, kleur zwart). Is het verstandig om in de volle zon te gaan kleien?
De klei ervaring die ik heb vonden allemaal plaats bij bewolking en in de schaduw van het huis, maar op deze plek staat nu de caravan van mn ouders en ik ben dus verwezen naar een plek op de oprit die vol in de zon ligt :(

Als de lak warm is vind ik het kleine totaal niet prettig. De vloeistof die je gebruikt droogt dan veel te snel in. Dus ik zou het niet in de zon doen en wachten tot de zon weg is.

de mothers claylube laat dan ook witte vlekjes achter als het in de volle zon en hete kappen gebruikt word..

dat heb ik ervaren toen ik me pa's auto voor het eerst deed

met, de meguiars consumenten klei geen last hier in de zon, met de supernatural weer juist heel erg, dat is bijna niet te doen.

Zelf gebruik ik de bilthammer clay en die heeft geen probleem in de volle zon.
Mijn auto is zwart dus goed heet.

Gewoon lekker doorsprayen terwijl je aan het kleien ben.

Dat is zo leuk aan de bilthammer die heeft alleen water nodig:-"

dovdmeer zei:
Ik had hetzelfde afgelopen weekend...dat werkt echt voor geen meter...de kap is heet, de zon staat erop, en je ziet je spray gewoon verdampen.

Idd, heb dat ook een keer gehad dat een klein deel van de auto in de zon stond, de Last Touch begint gelijk te stomen :-/

Ik heb dezelfde ervaring als ThaBird: zolang je niet al te grote stukken tegelijk doet, is het zelfs op een zwarte auto vol in de zon nog wel te doen. Wel op tijd het vocht afnemen met een mv doek, zodat je geen vochtkringen krijgt. ;)

Janus zei:
Sowieso kleien in de schaduw dan sta je zelf ook niet zo te zweten... :lol

Dat is mijn idee ook.
Je hebt natuurlijk zon en zon.
Maar als het te warm is in de zon vind ik het niet fijn werken, of het product het wel of niet kan.