• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klein verslag detail meeting Limburg 26-11-2017

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
40
Brunssum
Hi Folks,

Weet niet of dit in het juiste topic staat maar kon zo niet snel de juiste vinden excuses als deze fout staat.
Vandaag hebben we gezellig met 5 man onze auto's liggen verwennen op een mooi geregelde locatie in Venlo.
Aanwezig waren @mboots @The Joy Of Detailing @RogerPassat & zoon en mijzelf.
Ten eerste chapeau voor Mboot voor het goede regelen van de locatie, vlaai en koffie top gedaan!
Nanolex had spulletjes gestuurd om te testen, denk hierbij aan polijstmiddelen, pads, shampoo en stickers/catalogussen.

Vandaag zijn we dus gestart om 10:00 en hieronder wat foto's ter impressie van de dag.
Aan de aanwezige leden, als je foto's hebben kunnen jullie die hier lekker posten :)

Hierbij de eerste foto's van dag:

Marco bezig met de Volvo, hoge druk reiniger en wassen met Nanolex pure shampoo

upload_2017-11-26_18-48-29.png


Vlaai :)

upload_2017-11-26_18-49-5.png


Cadeautjes van Nanolex, de catalogussen

upload_2017-11-26_18-49-51.png


Test producten, de polijstmiddelen van Nanolex

upload_2017-11-26_18-50-32.png


Spulletjes van Marco

upload_2017-11-26_18-51-8.png


Mijn spulletjes

upload_2017-11-26_18-51-28.png


Klaarzetten om te beginnen met de detail, ik heb mijne 2 keer gepolijst met Nanolex Heavy cut en 1 keer met de finish polish. Spiderpad, finish pad van nanolex samen met rupes en de dap 500

upload_2017-11-26_18-52-8.png


Passat foamen

upload_2017-11-26_18-52-59.png


Passat foamen

upload_2017-11-26_18-53-29.png


De passatjes lekker binnen gezet om zodat daar ook aan begonnen kon worden

upload_2017-11-26_18-53-59.png


Overzicht foto, haspel uitrollen en dan beginnen aan de civic en zilveren passat

upload_2017-11-26_18-54-36.png
 
Laatst bewerkt:
Marco geeft uitleg over hoe te polijsten en het beste kan beginnen

upload_2017-11-26_18-55-23.png


Marco geeft uitleg over hoe te polijsten en het beste kan beginnen

upload_2017-11-26_18-55-57.png


Uitproberen van de rupes en spiderpad op de achterklep van de passat. Dit samen met de nanolex heavy cut

upload_2017-11-26_18-56-20.png


Marco bezig met de detail op de volvo, heeft voornamelijk de dap gewerkt en grijze nanolex pad samen met nanolex heavy cut.

upload_2017-11-26_18-57-30.png


De lexus van Peter ook geparkeerd

upload_2017-11-26_18-57-56.png


Peter en Marco lekker in gesprek

upload_2017-11-26_18-58-31.png


Klein overzicht weer van de auto;s

upload_2017-11-26_18-58-56.png


Muziekje aan uit de passat, civic in finish afwerking

upload_2017-11-26_18-59-19.png


Bekijken van de lexus en welke producten gebruikt worden

upload_2017-11-26_18-59-41.png


Peter en Marco samen te werk aan harde lak op de volvo

upload_2017-11-26_19-0-7.png


De auto's klaar, was een topdag en zeker voor herhaling vatbaar

upload_2017-11-26_19-0-48.png
 
Laatst bewerkt:
Nog 1
IMG-20171126-WA0003.jpg




Mijn zoon had voor het eerst een dual action in de handen. Ging hem goed af, na de goede tips kunnen we de materialen weer gaan bijvullen. Met name de spiderpads en polijstmiddelen. Wat ik heb is prima om af te werken. Thx. Michel, marco en peter (ook voor het in de was zetten van mijn velgen.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij de paar foto's die ik vandaag genomen heb:

Overzichtsfoto:

DSC_1889.JPG


@Michel Kuijpers met zijn Rupes in actie op de motorkap van zijn "visstick":

DSC_1890.JPG


@RogerPassat (R) en zijn zoon (L) inspecteren de motorkap van pa's Passat:

DSC_1891.JPG


Mijn "Lex" geparkeerd tussen de palletracken.
Ik hoefde niets aan mijn auto te doen, kwam alleen voor de koffie, vlaai en gezelligheid ;)

DSC_1888.JPG


Aankomend forumlid ;) doet zijn eerste polijstervaring op op de motorkap van zijn eigen Passat:

DSC_1893.JPG


Ik heb natuurlijk wel iets gedaan behalve vlaai eten :p Aangezien @RogerPassat nog een velgenwax zocht, heb ik SCG Diamond Wheel Wax op zijin velgen gezet. Een stukje van Michel's motorkap gepolijst om even te kijken hoe zo'n Rupes voelt. @mboots een stukje geholpen met zijn poging om de knetterharde Volvo-lak te corrigeren van de vriendelijke eigenaar van de hal die we vandaag mochten gebruiken. Michel's parafaanplaat gedressed met Auto Finesse Revive en ook wat krasjes op zijn deurpaneel wat weggewerkt. En aangezien de zilvergrijze Passat met erg zwarte uitlaatsierstukken rondreed kon ik het niet laten om die even met Mothers Billet Metal Polish te verwennen. Andere zijde nog met Michel's Great Lion metal polish vergeleken. Werkt beide goed :)
DSC_1895.JPG


Nog even een "groepsfoto" (de Volvo was al vertrokken)

DSC_1896.JPG


DSC_1897.JPG

Al met al een geslaagde dag. Leuk om wat collega detailers in levenden lijve te ontmoeten en samen aan de auto's te hobbyen.
Oorspronkelijk vooral bedoeld om beginnende detailers eens mee te laten kijken maar ook zeker leuk om bijvoorbeeld voor de winterprep eens per jaar af te spreken. Dus voor herhaling vatbaar.
Bedankt mannen voor jullie komst, inzet, adviezen, vlaai en koffie :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Gezellige en nuttige dag geweest zo te zien.
Ik had een bedrijfsuitje, anders was ik zeker ook langs gekomen!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Heren,
Allemaal erg bedankt voor het laten slagen van deze leuke en gezellige dag. Volgens mij was de locatie perfect, met voldoende verwarming dat het zelfs nodig was om de trui uit te doen binnen :) Erg prettig met dit weer. De kracht van succes zit in de herhaling, dus ik stel voor dat we inderdaad dit erin houden en 1-2x per jaar zo'n dag organiseren. Wat mij betreft van het voorjaar weer!
 
Tof initiatief! Compleet met Limburgse vlaai ;)

Wat relaxt ook dat jullie een ruimte tot je beschikking hadden want met dit weer op een parkeerplaats staan is geen optie :D

Zou mooi zijn om zoiets ook een keer in de regio Utrecht te doen, dan kom ik ook wel ff kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.