Dat blok met die vinkjes ('Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen' etc.) is voor het product zelf niet zo relevante info, maar het staat wel op een vrij prominente plaats, waar ik eigenlijk productinfo zou verwachten. Kan dat niet wat verder naar beneden ofzo? Of is dat al een known issue?
Gek genoeg is er uit meerdere onderzoeken naar voren gekomen dat de USPs op die plek werken. Kijk maar eens bij Coolblue, Bol.com, Wehkamp, Zalando, Blokker. Mediamarkt past het iets anders toe, maar het USP blok blijft prominent in beeld.
Ik weet dat jullie gebonden zijn aan een CMS
Nee hoor, wij hebben geen (standaard) CMS, maar een volledig eigen thema op maat, theoretisch kunnen wij alles maken / aanpassen.
Bij extreme productnamen kunnen we overstappen op twee regels en de grootte van het font kunnen we aanpassen indien nodig. Ik verwacht er geen noemenswaardige problemen mee.
Uit onderzoek is gebleken dat mensen de prijs en de 'call-to-action' bij elkaar verwachten. In jouw voorstel trek je dat uit elkaar.
Verder is ook gebleken dat 90% van de bezoekers alleen geïnteresseerd is in product, prijs, voorraad en de productfoto gebruikt om snel te controleren dat ze het juiste product hebben aangeklikt. Maar 10% heeft interesse in de productomschrijving, waarbij maar 3% de moeite neemt om langere teksten te lezen.
Het is een veelgemaakte fout om juist de productomschrijving primair te plaatsen. Als mensen er meer over willen weten, dan zijn ze bereid om daarvoor te scrollen.
Jouw voorstel zou er ongeveer zo uit komen te zien. Ik denk dat, zelfs als je het allemaal nog een beetje tweakt, dat het te rommelig wordt: