• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine aanpassing aan een productpagina, wat vind jij?

Welke productpagina vind jij beter?

  • De huidige pagina met de titel links

  • De nieuwe pagina met de titel rechts


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Wij zijn continu bezig en zoekende om onze site te verbeteren. We kijken nu naar de productpagina.

Nu hebben we een kleine aanpassing gedaan (in concept) aan de productpagina:

  1. Titel verplaatst naar rechts, zodat alle tekst leesbaar in één blok staat.
  2. De productfoto links omhoog geplaatst
  3. Wat meer ruimte gegeven tussen de titel en het blok met de prijs enzovoorts
Welke variant vind jij beter? Vul hierboven de poll in!

PDP1.jpg

PDP2.jpg
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik moest even goed kijken, maar titel rechts lijkt me beter.

Los hiervan heb ik nog wel een puntje dat me een tijdje geleden al opviel:
Dat blok met die vinkjes ('Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen' etc.) is voor het product zelf niet zo relevante info, maar het staat wel op een vrij prominente plaats, waar ik eigenlijk productinfo zou verwachten. Kan dat niet wat verder naar beneden ofzo? Of is dat al een known issue?
 
Ik weet dat jullie gebonden zijn aan een CMS, maar toch wil ik nog een derde suggestie doen. De opmerking van soepergrover in het achterhoofd houdend: productnaam/merk linksboven, de prijs en voorraad op de zelfde lijn naar boven geschoven, beschrijving onder de prijs, dan toevoegen in het winkelmandje en dan de productspecificaties (alles onder elkaar in blokken). Dan schuif je de prominent aanwezige bedrijfsinformatie naar linksonder. Zo heb je alle belangrijke gegevens in een groep, zonder dat je in de knoei komt met lange productnamen (want dat probleem krijg je wel als je m rechts plaatst, dan loopt de titel over in lege pagina (blanco) en dat rekt alles op. én je bedrijfsinformatie staat er ook, maar op een iets meer te verwachten plek.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Dat blok met die vinkjes ('Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen' etc.) is voor het product zelf niet zo relevante info, maar het staat wel op een vrij prominente plaats, waar ik eigenlijk productinfo zou verwachten. Kan dat niet wat verder naar beneden ofzo? Of is dat al een known issue?
Gek genoeg is er uit meerdere onderzoeken naar voren gekomen dat de USPs op die plek werken. Kijk maar eens bij Coolblue, Bol.com, Wehkamp, Zalando, Blokker. Mediamarkt past het iets anders toe, maar het USP blok blijft prominent in beeld.

Ik weet dat jullie gebonden zijn aan een CMS
Nee hoor, wij hebben geen (standaard) CMS, maar een volledig eigen thema op maat, theoretisch kunnen wij alles maken / aanpassen.

Bij extreme productnamen kunnen we overstappen op twee regels en de grootte van het font kunnen we aanpassen indien nodig. Ik verwacht er geen noemenswaardige problemen mee.

Uit onderzoek is gebleken dat mensen de prijs en de 'call-to-action' bij elkaar verwachten. In jouw voorstel trek je dat uit elkaar.

Verder is ook gebleken dat 90% van de bezoekers alleen geïnteresseerd is in product, prijs, voorraad en de productfoto gebruikt om snel te controleren dat ze het juiste product hebben aangeklikt. Maar 10% heeft interesse in de productomschrijving, waarbij maar 3% de moeite neemt om langere teksten te lezen.

Het is een veelgemaakte fout om juist de productomschrijving primair te plaatsen. Als mensen er meer over willen weten, dan zijn ze bereid om daarvoor te scrollen.

Jouw voorstel zou er ongeveer zo uit komen te zien. Ik denk dat, zelfs als je het allemaal nog een beetje tweakt, dat het te rommelig wordt:

PDP3.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Viffer
Jup, dat vind ik ook, @Altos :D Ik hoef niet steeds dat blok met vinkjes te zien. De dingen die daarin worden vermeld, die weet ik al. Zou ik voor het eerst de webshop bezoeken, dan kan ik die info bij andere shops bovenaan de pagina meestal wel zien. (Let dan met name op ''bestellen vóór een bepaalde tijd, morgen in huis'')
 
Sorry @Tim, maar ik kies toch ook voor de derde optie... ;)
De productinformatie zie je dan gelijk in beeld en dat is toch waarom ik een product aan klik.
Dat jullie de beste unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen zijn, dat wist ik al :p
 
Ik gebruik veel de telefoon en gebruik deze instelling dan ook (kan ook gewoon de desktop versie gebruiken, maar dat vindt ik weer niets op de telefoon...)

Ik zie liever ook eerst het product, omschrijving en de details/kenmerken van het desbetreffende product.

Dat stukje met "unieke speciaalzaak" enz. mag wat mij betreft wel meer naar onderen verdwijnen. Het is té prominent aanwezig, zeker als je op zoek bent naar meerdere producten, je komt het óveral tegen. Komt een beetje opdringerig over. Mij persoonlijk stoort het niet (meer), lees er gewoon overheen aangezien ik toxh al weer wat ik wil hebben.

Screenshot_20180326-165754.png

Screenshot_20180326-165804.png

Screenshot_20180326-165819.png

Screenshot_20180326-165836.png
 
Ik zou toch ook voor de 3de screenshot gaan, als detailer ben je geïnteresseerd in de specifieke eigenschappen van de producten en de meeste klanten kennen Carclean als prima serviceverlener... de "details" vind ik niet belangrijk en kunnen links onderaan komen... ik denk dat je bij deze producen juist wel de interesse opwekt door de productinfo ernaast... ik zie ook niets rommelig aan de derde voorstelling... en soms is het beter om iets te doen wat anderen niet doen :) (statistieken... :zzz:)
 
Niet echt relevante info, maar ik vind het grappig dat men een merk neemt als voorbeeld dat binnenkort uit het assortiment verdwijnt

Dit gezegd zijnde... mij stoort dat blok met die vinkjes niet echt. Zoals gezegd scroll ik wel naar beneden, indien ik extra info nodig heb.

Ik snap dat je als shop vooral moet denken in termen van nieuwe klanten.
En het feit dat je in dat blok aanhaalt dat je specialist bent in een bepaald aantal zaken, wekt vertrouwen naar nieuwe klanten toe.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tim
Eerlijk?
Mij maakt het niet zo heel veel uit en denk dan ook dat mijn mening er niet toe doet. Immers, ik ben al te vaak in de webshop geweest. Nieuwe bezoekers zijn meer zoekende en "kennen" de pagina's nog niet. Die zijn meer referentie. Alle drie de varianten leveren geen regelrechte "oh no" of "oh yes" reactie op.

Ik "zoek" bijv. naar de informatie, los van waar het allemaal staat. Als ik mijn 'gedrag' in de webshop bekijk, dan:
1) Zoek ik via het zoekveld naar het product. Positie op scherm maakt me dan niets uit.
2) Lees snel de producteigenschappen en de details.
3) De vinkjes zie ik al niet eens meer, omdat ik weet waar ze staan.
4) Door het grote groene vlak, weet ik waar ik moet klikken om te kopen.

Wat ik zou waarderen, als de details actueel en up tot date zijn/blijven. Nu zijn sommige gegevens niet of onvolledig aanwezig. Items als verwerking, glans, standtijd etc. Daar hecht ik meer waarde aan, dan aan een positie op de pagina.

Als ik me bedenk zal ik stemmen en deze post editen.
Tot die tijd, een neutrale stem, derhalve geen stem van mij.
 
Ik gok dat jullie aan het AB-testen zijn, gezien er ongeveer 8 verschillende versies te zien zijn :)

Persoonlijk vind ik zoiets het meest relaxt (ook vanuit conversie-opzicht):
Naamloos-1.jpg


- USP's zijn in beeld (1 minder, want die staat nu op de plek van 'op voorraad'). Wanneer iets niet op voorraad is, kan er bijvoorbeeld iets als "Vanaf 27 april leverbaar" oid staan.
- 400 px is prima voor de afbeeldingen, als je echt de details wilt bekijken, zoom je in en zie je wat je wilt zien.
- Prijs neemt minder ruimte in beslag op deze manier.
- Direct meer specs te zien (waardoor de samenvatting ook niet nodig is)

De 'details' blijft wel een dingetje: zoals hierboven al aangehaald, ze zijn top wanneer ze up-to-date zijn (cutting factor etc), zo niet, staan ze een beetje verloren.
 
#afgeplaktecamera ...

Ik ga voor de voorgestelde aanpassing
Test op niet-detailers is minder relevant ;)
Waar ik naar kijk is ook niet allemaal meetbaar
 
@Tim weet je wel dat ik dat helemaal niet leuk vind als je mij in de gaten houdt!? : unamused:
Nog voordat ik dit topic las, ben ik wezen Zalando’en voor nieuwe zomerjas, en was ik op Coolblue aan het rondkijken naar verschillende fietsendragers,.. (geloof mij, zeer lastige keuze on the interweb) Maar geef mij de tweede versie maar!

Ik ben inderdaad ook één van die koppensnellers als ik een product bekijk/zoek om te kopen.
Wil ik meer informatie, dan scroll ik wel iets wat naar beneden. De belangrijkste informatie wil ik direct in een oogopslag aan de rechterzijde kunnen zien.

Vandaag toevallig een klant gesproken, die kwam onze nieuwe reclame van de woonverz. op tv tegen, zegt die; vervolgens kijk ik op jullie website, en direct rechtsboven op de hoofdpagina kon ik gelijk doorklikken. Maar hij wilde uiteindelijk nog meer weten, omdat die ook nog met het oude woonproduct zat.

Zegt toch we iets als je de meest relevante informatie rechtsboven in plaatst!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Rechter variant, komt bij mij beter binnen.

Ik ben een leek wat betreft website lay outs maar jullie webshop is prima wat mij betreft.

Ik kijk graag en vaak in de bekende "algemene" webshops en wat mij opvalt is dat de webshop van car clean qua gebruiksgemak/vormgeving en toegankelijkheid in dat rijtje thuishoort..
 
  • Leuk
Reactions: Tim
- USP's zijn in beeld (1 minder, want die staat nu op de plek van 'op voorraad'). Wanneer iets niet op voorraad is, kan er bijvoorbeeld iets als "Vanaf 27 april leverbaar" oid staan.
We gaan die leverindicatie nog dynamisch maken, maar dat komt later en dan kan er inderdaad eentje van die standaard lijst af.
 
  • Leuk
Reactions: Bard