• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine aanrijding

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Een vriendin van me vond haar wagen terug op de parking en er was blijkbaar iemand tegenaan gereden... Nu is die lak van de andere wagen afgegaan op haar lak. Iemand enig idee of dit te verhelpen is met wetsanden en polijsten?

1467308_10202278233252793_446965302_n.webp

Alright, klinkt goed! Thnx

Haar stiefpa gaat is proberen 'simoniseren' ;) Als hij het er niet uitkrijgt ga ik de schade eens bekijken. Altijd handig te weten dat zoiets goed weg te werken valt.

Als je hem hebt een wat oudere pad nemen
Of vooraf de pad met Spray & Wipe insprayen
De afgegeven lak komt namelijk allemaal in de pad
Gelijk erna de pad uitwassen

Als het niet lukt kun je altijd nog gaan voor Monello - Raffini Mezzo Polish en afbouwen met Monello - Raffini Mezzo Polish met het handje.
Is mij ook al eens gelukt met een soortgelijke beschadiging.

RedCat;347916 zei:
Als je hem hebt een wat oudere pad nemen
Of vooraf de pad met Spray & Wipe insprayen
De afgegeven lak komt namelijk allemaal in de pad
Gelijk erna de pad uitwassen

Thnx voor de tip! Kan inderdaad wel handig zijn.

Wat producten betreft heb ik hier normaal meer dan voldoende liggen hoor ;) Zo'n schade heb ik enkel zelf nog nooit hoeven weg te werken (thank god, mag er niet aan denken dat er zo'n dwaas tegen mijn Alfa rijdt :P )

Met een zelfde soort incident kwam mijn schoonvader vorige week aanzetten. Ik heb toen de plek toen gereinigd (wassen/kleien) en vervolgens met een dap900,pads en polijstmiddel in stappen verhoogd in 'schuurgraad' . De plek werd mooi glad en weer in de kleur van de bumper, echter gingen de gemaakte krassen niet meer weg. Ik denk dat dit komt omdat de bumper overgespoten kunstof was?? Kan me voorstellen dat de krassen in het kunststof zit, waardoor je dit niet meer wegkrijgt. De bumper knapte er hoe dan ook van op en de eigenaar vond de overgebleven schade ook niet storend.

Succes!!