• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine scheur/opening lederen bekleding

mcdbram

Detailing trainee
15 aug 2019
3
22
Goedemorgen allen,

Via Google kwam ik op dit forum terecht, en meteen gebruik maken van jullie expertise ;)

Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat ik een kleine scheur/opening in mijn lederen bekleding heb. Het lijkt erop dat er iets is achter blijven haken, iets scherps tegenaan heeft gezeten of het gewoon door slijtage komt (zie afbeelding). Nou is mijn vraag: moet ik dit laten repareren omdat er kans is op het vergroten van deze plek? Of zal het zo'n storm niet lopen en zal het bij dit plekje blijven?

Stel dat ik het laat repareren, waar kan ik dit het beste laten doen en wat zullen de eventuele kosten zijn? Tweede vraag, hoe kan ik het beste het leer van mijn auto onderhouden/bijwerken/mooi houden?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Bram
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-08-15 om 08.51.39.png
    Schermafbeelding 2019-08-15 om 08.51.39.png
    410,7 KB · Weergaven: 331
  • 90489f50-0124-4ab1-9134-4d09ff414adf.jpeg
    90489f50-0124-4ab1-9134-4d09ff414adf.jpeg
    83,6 KB · Weergaven: 487
Ik heb een sterk vermoeden dat dit geen echt leer is (te dun en schuim direct erachter)
Lijmen lijkt mij de juiste oplossing. Omdat het klein is kan dat gewoon met doorzichtige alleslijm van Bison.
 
Ik heb een sterk vermoeden dat dit geen echt leer is (te dun en schuim direct erachter)
Lijmen lijkt mij de juiste oplossing. Omdat het klein is kan dat gewoon met doorzichtige alleslijm van Bison.

Oke, bedankt voor je reactie. Ik was in de veronderstelling dat het echt leder was. Gaat om het interieur van een A-klasse met deze stoelen:

Mercedes-Benz-A-Klasse-interieur2.jpg
 
Lijkt wel of er een toplaagje afgestoten is. Leer is een stukkie dikker dan alleen dat ontbrekende toplaagje.

Zo zie je ook witte slijtage op de rand onder het bovenste stiksel.