• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine Show Off Seat Leon

fabia2.0

Detailing rookie
15 aug 2011
155
0
Afgelopen 3 dagen lekker op m'n gemak bezig geweest met onze 'nieuwe' Seat Leon.
Begin deze week de Leon opgehaald en hoewel ie er aardig uitzag, kon ik het toch niet laten om hem eens goed onder handen te nemen.
Geen foto's gemaakt van de swirls, krassen en de bekende handelingen.
Denk dat iedereen wel weet hoe die eruit zien en het gaat toch om het eindresultaat.

Daarom met dank aan zusje en zwager enkele mooie na foto's.:)^

Eerst begonnen met het reinigen van de velgen.
Omdat de velgen mooi schoon waren, deze alleen behandeld met Iron-X.

Daarna de Leon lekker gefoamd met Magifoam en een klein scheutje APC.
Nadat de foam z'n werk had gedaan, de hele auto goed afgespoten met de HD reiniger.
Alle naden,kieren,rubbers enz. gereinigd met APC.
Daarna de auto gewassen met Super Slick&Suds en de Monello Sponge.
De auto afgespoeld en hierna ingespoten met Iron-X, even laten inwerken en ingewerkt met een oude Wash Mitt.
Wederom alles goed afgespoeld met water.
De auto niet gedroogd, omdat ik toch direct hierna ben begonnen met kleien.

Kleien heb ik gedaan met Mequiar's klei met Spray&Wipe als glijmiddel.
Kwam zeer weinig vervuiling af.
Hierna eigenlijk een begin willen maken met de DAP, maar aangezien er aardig wat wind stond dat vrij veel stof en andere zooi deed opwaaien, dit maar uitgesteld tot de volgende dag.

De volgende dag i.v.m. de warmte en schaduw op tijd begonnen.
Eerst het te polijsten deel afgenomen met S&W en begonnen met een testspot.
Al snel bleek dat VAG lak behoorlijk hard kan zijn, wat ik al wel wist na 12 jaar Skoda.
Voor de swirls was Mezzo op oranje voldoende, maar voor de diepere krassen in eerste instantie inizio op geel uitgekomen.
Voor sommige krassen gaf dit nog steeds niet het gewenste resultaat, dus toen maar het paarse wolletje met Inizio geprobeerd.
Dit gaf na 3 tot 4 hits wel het gewenste resultaat.
Wel vrij stoffig, wat denk ik ook wel door het warme weer kwam.

's Avonds nog even wat zitten lezen op dit geweldige forum en toen kwam ik het topic tegen van CorsaWim over de zwarte Golf +.
Hij kreeg een beter resultaat met Mequair's Ultimate Compound voor de diepere krassen.
Dat moeten we dan ook maar eens proberen.
Helaas toen nog geen UC in de collectie, maar m'n zwager gelukkig wel.
Dit de volgende dag even opgehaald en inderdaad dit gaf een beter resultaat en minder stof.
De diepere krassen niet helemaal weg gekregen, maar zeker voor 80%.
Verder dus de hele auto geDAPt met Inizio op oranje en Finale op licht groen.

Hierna de auto gewassen en gedroogd om het polijststof weg te krijgen.
Ramen nog gedaan met Pro Vision Glass Scrub.
Toen met de Concorso op de DAP de auto in de DoDo Lime Prime gezet.
Daarna 2 lagen DoDo Purple Haze wat een super resultaat gaf.:heart_eyes:
Plastic en rubbers behandeld met Autofinesse Revive Trim Dressing en als laatste velgen in de WheelWax en de banden met Bold N Bright.


Bedankt voor het lezen!

Zie hier het eindresultaat!





IMG_4986_ir_0.JPG

IMG_5001_ir_0.JPG

IMG_5007_ir_0.JPG

IMG_5014_ir_0.JPG

IMG_4999_ir_0.JPG

IMG_4982_ir_0.JPG

FotoFlexer_Photo.jpg
 
Over die harde lak kan ik meespreken, mijn vorige wagen was ook zo'n leon. :ja (als ik me niet vergis heb ik trouwens nog een zwart lakstiftje liggen ervan)
Mooie wagen, het enige nadeel aan die van mij was dat je wel echt elk putje in het wegdek voelde. :(
Ziet er goed uit! :)^
 
Mooie Leon heb je daar !! ik spot je nog wel eens nu ik weet hoe die er uit ziet... ik had dezelfde AXPE wielen er onder liggen, maar vanwege stoeprandschade heb ik nu wel een setje originele 17inches gekocht, als het dan toch moest gebeuren, ook maar meteen een maatje groter.

ps. heb jij ervaring met krassen wegpoetsen op kunststof ??? ik heb er een paar (waarschijnlijk van laden en lossen) op de bumper bij de kofferbak rand... misschien kun jij eens kijken of dit nog kans heeft met poetsmiddelen ?? ik ben er nog niet zo erg ervaren in.
 
Bij mij zaten er ook aardig wat krasjes op de bovenrand van de achterbumper, waarvan 1 aardig diepe.
De meeste zijn verdwenen, alleen die ene diepe niet, maar wel een stuk minder zichtbaar.
Ik heb ze behandeld met Mequair's Ultimate Compound op een paarse wollen pad met de DAP900.
 
De goede eigenschappen heb ik zeker ontdekt, met dank aan jouw show off van de Golf +!:)^