• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine test Nanolex Hybrid wax first batch limited edition

Nick376

Detailing chief
Tester of Bling
31 jan 2016
98
90
Gelderland
Vandaag de nieuwe wax van Nanolex ontvangen, aangezien deze wax nog vrij nieuw is en er niet veel over te vinden is wil ik bij deze mijn bevindingen delen!

Reden voor mij om deze wax te kopen is dat ik de polijstpads ook gebruik en deze zeer goed vind werken op de Rupes15.
De kit bevat:
Nanolex Hybrid wax
Microvezel applicator pad
2 keer microvezel doek
Dit alles in een mooie stevige doos.

Ik was zeer benieuwd naar hoe deze wax zich laat verwerken, om een zo goed mogelijk beeld hiervan te krijgen heb ik uiteraard eerst de ondergrond voorbereid.

Dit heb ik gedaan doormiddel van polijsten met, tevens nieuw voor mij, Rupes UHS pad en polijstmiddel op de ene helft van de motorkap en Rupes microvezel pad en Rupes blauw polijstmiddel op de andere helft.
De rondingen van de koplampen gedaan met een wol pad, te zien op de foto en gefinished met Scholl orange pad en Rupes geel.
Vervolgens afgenomen met Gyeon Prep.
Grote pads gebruikt met de Rupes lhr15 mark2 en kleine pads met de Pro900.

Vervolgens de wax aangebracht met bijgeleverde microvezel applicator. Deze applicator is zoals te zien op de foto's nogal ruim aangemeten, persoonlijk vind ik deze niet fijn in gebruik met dit formaat potje wax.
Het aanbrengen ging wel makkelijk, goed te verdelen en zuinig in gebruik, makkelijk zeer dun aan te brengen.

Na een cure tijd van 8 minuten de swipe test gedaan, wax was klaar om af te nemen.
Afnemen gedaan met een van de bijgeleverde doeken, ging net zo makkelijk als het aanbrengen en was zo gedaan. Mogelijk ook geholpen door het zeer dun aanbrengen van de wax.

Auto even laten staan en na een tijdje voor de zekerheid nog een keer afgenomen ookal was er niets te zien.

Als laatste de auto besproeid met demi water uit een sprayer, mooie beading te zien, ookal is dit voor elke vers aangebrachte wax wel zo.
Hierna wat meer water gebruikt om de sheeting te testen, vergt vrij veel water voor het gaat "lopen".

Ik ga deze wax binnenkort testen op een hele auto, die ook buiten komt te staan en dagelijks gebruikt wordt. Dan zal ik ook wat kunnen zeggen over de standtijd.
 

Bijlagen

  • IMG_5536.JPG
    IMG_5536.JPG
    167 KB · Weergaven: 364
  • IMG_5540.JPG
    IMG_5540.JPG
    307 KB · Weergaven: 373
  • IMG_5542.JPG
    IMG_5542.JPG
    164 KB · Weergaven: 356
  • IMG_5543.JPG
    IMG_5543.JPG
    142,9 KB · Weergaven: 361
  • IMG_5544.JPG
    IMG_5544.JPG
    215,8 KB · Weergaven: 375
  • IMG_5549.JPG
    IMG_5549.JPG
    232,9 KB · Weergaven: 335
  • IMG_5551.JPG
    IMG_5551.JPG
    178,1 KB · Weergaven: 375
  • IMG_5553.JPG
    IMG_5553.JPG
    414,3 KB · Weergaven: 387
  • IMG_5556.JPG
    IMG_5556.JPG
    358,5 KB · Weergaven: 387
  • IMG_5558.JPG
    IMG_5558.JPG
    293,2 KB · Weergaven: 385
Ik ook haha, zit inmiddels ook op het dak van mijn daily driver. Vanavond even wassen. Zal een foto maken.

Voor het aanbrengen daarvan gebruik gemaakt van de Waxaddict mini applicator. Wat mij betreft veel beter geschikt dan de meegeleverde pad van formaat was spons..
 
Vanavond voor het eerst gewassen, het dak van deze MINI staat ook in de Nanolex wax. Helaas lukt het uploaden van het filmpje voor de sheeting niet. Niet het beste paneel om op te laten zien, glazen panorama dan waar TW Clean view op zit Zal voor de test de motorkap strak polijsten deze week.
 

Bijlagen

  • IMG_5608.JPG
    IMG_5608.JPG
    252,5 KB · Weergaven: 277
  • IMG_5613.JPG
    IMG_5613.JPG
    144,3 KB · Weergaven: 302
Sinds augustus zit de wax nog op de motorkap en het dak.
Ik moet zeggen dat het mij niet tegenvalt, de beading wordt natuurlijk wel minder, maar de sheating is gewoon goed.
Binnenkort komt het ook op mijn "nieuwe" auto.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV