• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleine velgen borstel

Larsvankeulen

Detailing addict
20 mrt 2017
8
60
37
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een kleine velgenborstel. Mijn velgen komen vers van de polijster en zien er op zich weer netjes uit. Alleen zitten mijn spaken zo dicht op elkaar dat er ruimtes tussen de velgen zitten die nauwelijks of nooit schoongemaakt zijn puur door de ruimte die er tussen zit. Ik weet nu dat ik non-ferro veilig kan gebruiken op een gepolijst wiel zonder blanke lak maar welke borstel is klein genoeg dat ik ook tussen die spaken kan komen?
 

Bijlagen

  • IMG_20170211_160904_010.jpg
    IMG_20170211_160904_010.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 182
Ik denk dat de ez detail brush mini er tussen past. Enige nadeel daarvan is dat 'ie kan spetteren, zeker bij zulke kleine openingen. Misschien dat de wheel woolie vent brush er ook tussen past, maar die heb ik zelf niet. Die zou wat minder spetteren.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Misschien toch de Wheel Woolie eens proberen.
Die zijn er in meerdere afmetingen.
 
kleine wheel woolie kun je vergeten, gaat no way passen...
Vent brush ken ik niet, maar klinkt goed.
EZ detail mini zou wel eens kunnen passen, maar spettert waarschijnlijk wel...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Jansen
kleine wheel woolie kun je vergeten, gaat no way passen...

Dat denk ik ook niet. Het rare is ook dat de diameter van de steel bij de medium en kleine wheel woolie hetzelfde is, als ik me niet vergis. Als de medium niet past, dan past de kleine ook niet.
 
Tandenborstel? Ik gebruikte op mijn concept wielen (ook van die kleine takke spaken, haha) ook regelmatig de methode: natmaken, reiniger erop, intrekken en afspuiten. Vervolgens weer inspuiten en een vochtige doek tussen de spaken doortrekken. Weer afspuiten en na het drogen een beetje spray en wipe met een microvezeldoek en ze glommen als nieuw.

Deze wielen zijn zwart metallic gepoedercoat 19 inch :)