• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleiner stappenplan

Peter1980

Detailing addict
24 mrt 2011
56
55
44
aangezien ik een beginner ben en nog alles wil gaan aanschaffen bij carclean zat ik met een vraag.
Het mooiste zou zijn dat ik niet alles in een keer hoef aan te schaffen.
Nou zat ik te denken om voor nu drie stappen uit te voeren.

Het wassen met Poorboys super slicks en suds en de washmitt van Meguiars en de droogdoek van Carrand.

Dan paintcleanen met Poorboys SSR1 en een Poorboys applicator en Poorboys megatowel

En als laatste stap Waxen met Poorboys natty's paste wax en een Meguiars gold class even coat applicator en Poorboys megatowel.


De velgen met Poorboys spray en rinse.

Het interieur met Poorboys natural look.



Ik begrijp dat het niet een compleet plan is maar voor te beginnen leek het mij wel goed.

Ik ben immers gewent te poetsen met de huis tuin en keuken poetsmiddelen.

Graag zou ik van jullie willen weten of dit plan kan werken.
 
1 stap die ik (en anderen) absoluut niet over zouden willen slaan is: kleien! Dit is echt ten zeerste aan te raden! :ja
 
Ik vind je plan erg goed.

Zelf zou ik de SSR1 weghalen, en daar een mothers klei kitje voor kopen.
Maak je de lak nog schoner. Dit hoef/moet je niet bij elke wasbeurt te gebruiken (want daarna moet je ook weer waxen)

En als je dit eenmaal gedaan hebt, dan kan je in het vervolg je auto gewoon wassen met slick and suds.
De Natty is namelijk vrij duurzaam.
 
Ik zou de klei toch ook aanschaffen , als je dit eenmaal hebt gebruikt en je voelt het resultaat , niet normaal . ;)
 
okee, dat is duidelijk.
Bedankt voor jullie reacties, is toch wel fijn zo'n forum.

De ssr1 wilde ik gebruiken om de lichte krasjes (swirls in vakterm volgens mij) weg te werken, of tenminste het meeste.

Verder qua klei zou ik dan de poorboys klei kunnen nemen? Is deze aan te raden voor een beginnner? Uiteraard gebruik ik dan de poorboys spray and wipe om de zaak te "smeren".
 
je zou kunnen kijken naar de Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
zit alles in klei, mf doek en detailer, heb het net zelf ook besteld nadat me dat door meerder forumleden is aangeraden
 
oh ja, die kit van mothers ziet er ook niet slecht uit en na het een en ander gelezen te hebben is de klei ook zacht dus bij goed gebruik geen kans op beschadiging door het kleien. Bedankt voor de tip.
 
Ik zou de SSR1 eruit laten, handmatig stelt polijsten niet veel voor. En zelfs machinaal ga je enkel daarmee niet ver genoeg komen.