• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kleur of niet op remklauw

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
Ik heb nu een jaar mijn Renault megane 205 GT EDC, sportieve heerlijke auto....

In het verleden eigenlijk altijd mijn remklauwen in de lak gezet, afgezien dat het makkelijk schoonmaakt kan het bij een sportieve auto mooi staan ( of niet natuurlijk ), smaken verschillen :):).

Ik heb deze vraag ook in een renault Facebook groep gezet en kreeg veel reactie over wat voor een kleur het ( of niet ) moest worden.... maar ben eerlijk gezegd nog niet overtuigd dus meer meningen mogen, word klusje uiteraard voor het voorjaar

Wat zou jullie voorkeur hebben, mijn gedachtegang is, geel is "to much", blauw misschien lastig omdat het andere kleur blauw zal zijn als de auto, rood, mooi maar misschien ook to much, origineel saai, een andere kleur, tja, je ziet het lastig dus :):):)

Heb in Photoshop even een simpele bewerking gemaakt om het te bekijken, kleuren zijn wel heel plat op deze manier, je heb zo geen schaduwen ed..

Origineel

zijkant.jpg


Rood

megane rood.jpg


Blauw

megane blauw.jpg


Geel

megane geel.jpg
 
Persoonlijk ben ik meer van het origineel. Mocht je toch iets van kleur aan willen brengen dan iets van grijs/zilver.

Het is een stijlvolle auto, dat moet je denk ik ook zo willen houden.
 
  • Leuk
Reactions: Emi en Farson
Geen idee wat het mooiste is, ik zit niet echt in de tuning ;)
Wij zijn meer van het onderhouden / schoonhouden van je remklauwen.

Het is natuurlijk aan jou welke kleur jij je remklauwen verft/spuit. Ik zou dit na +/- 4 weken uitharden in de coating zetten (Gyeon Rim, deze is hitte bestendig).
 
Silver/grijs of een donkere blauw ;) (Zoveel mogelijk contrast als je blauw doet)

Geel/rood past niet bij op deze auto. :) (Mijn mening natuurlijk)
 
Ik zou de blauwe nemen rood staat goed op een zwarte auto. Het gele staat niet op een blauwe auto vind ik.
Maak er maar een mooie how to van!
 
Erg lastige keuze!
Zelf zou ik dan voor blauw gaan. In de kleur van de auto.
Of gewoon zilver.

Ik wil ze van mijn Peugeot ook nog keer behandelen. Deze zijn erg lelijk.

Hoe brengen jullie het aan?
Zelf dacht ik dmv een kwastje.
Dit heeft mijn vader ook gedaan 3 jaar geleden op de seat. En het is nu nog strak!
 
Ik wil het ook nog steeds doen, kaar mis de ervaring. Ook heb ik achter trommels.

Ik twijfel ook nog tussen zilver (zoals mijn velgen) maar ben bang dat het dan een zilveren bende wordt. Donkerblauw lijkt ke ook wel gaaf, maar de trommels zijn zo groot en vallen op. :p
 
Ik wil het ook nog steeds doen, kaar mis de ervaring. Ook heb ik achter trommels.

Ik twijfel ook nog tussen zilver (zoals mijn velgen) maar ben bang dat het dan een zilveren bende wordt. Donkerblauw lijkt ke ook wel gaaf, maar de trommels zijn zo groot en vallen op. :p
Die trommels gewoon zwart maken ;)
 
Ik wil het ook nog steeds doen, kaar mis de ervaring. Ook heb ik achter trommels.

Ik twijfel ook nog tussen zilver (zoals mijn velgen) maar ben bang dat het dan een zilveren bende wordt. Donkerblauw lijkt ke ook wel gaaf, maar de trommels zijn zo groot en vallen op. :p

Trommels lichtjes opschuren en hammerite zwart erover! Blijft jarenlang goed ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RoyR
Ik wil, na nogmaals kijken, toch mijn mening veranderen. :D

Blauw! En dan dezelfde kleur als de auto of een stuk donkerder. Lichter vloekt, net als geel en rood. :p
 
Mijn mening ik zou zilver of rood doen.
Rood = mooi contrast maar nadeel word zeer snel zwart na verloop van tijd ook met 2k lak
Zilver = Mooi en neutraal geen petjes look voordeel makkelijke kleur om bij te werken ivm eventueel kleur verschil
 
Mijn mening ik zou zilver of rood doen.
Rood = mooi contrast maar nadeel word zeer snel zwart na verloop van tijd ook met 2k lak
Zilver = Mooi en neutraal geen petjes look voordeel makkelijke kleur om bij te werken ivm eventueel kleur verschil

Rood weer snel zwart? Hoe kom je daarbij?
Op onze Seat Ibiza zit het er al bijna 3 jaar op, en het is nog steeds rood.
Tijdens de zomer / winter wissel spuit ik ze even in met Monello Non Ferro.
 
ik vind het gele wel lekker knalle.
dus of geel of blauw als je het mij vraagt.
ik heb de 2k epoxy is het volgens mij die houd het eigenlijk perfect!
 
=) hoho rustig maar.
Ik ken rood 2k uit racerij en gewone auto's en ja in vergelijking met de andere kleuren word
om 1 of andere reden de rode sneller zwart.
Bij goed bijhouden zal dit natuurlijk niet van toepassing zijn.
Mocht je het gaan doen neem dan idd de "duurdere" 2k verf/epoxy hier zul je meer plezier
en gemak van hebben dan de goedkope.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
=) hoho rustig maar.
Ik ken rood 2k uit racerij en gewone auto's en ja in vergelijking met de andere kleuren word
om 1 of andere reden de rode sneller zwart.
Bij goed bijhouden zal dit natuurlijk niet van toepassing zijn.
Mocht je het gaan doen neem dan idd de "duurdere" 2k verf/epoxy hier zul je meer plezier
en gemak van hebben dan de goedkope.
Was niet aanvallend bedoeld hoor
Wil geen ruzie of een forumban

Maar inderdaad voor 2k gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Megaman