Als beginner in het detailen, ben ik begonnen met mijn eigen wagen.
Een BMW 5 G31, dus behoorlijk wat plek om te oefenen heb ik gemerkt
Als eerste heb ik de motorkap gedaan. In twee stappen (monello mezzo+oranje pad, dan finale met witte pad). Als LSP heb ik DDJ Blue Velvet gebruikt.
Omdat die resultaten niet helemaal naar mijn wens waren heb ik besloten de rest van de wagen in drie stappen (geel+veloce,oranje+mezzo,wit+finale) aan te pakken. Ben links vooraan begonnen (voorbumper is voor later).
Heb na twee stappen onderstaande foto genomen. Daarop zie ik een bizar kleurverschil tussen de 3 oppervlakken: motorkap volledig gedaan, linker voorvleugel gedeeltelijk, voorbumper onbehandeld. Vooral het stuk boven het voorwiel lijkt een soort van film te liggen. Iemand daar enige verklaring voor?
Daarnaast merk ik dat zelfs met geel+veloce de grotere krasjes verre van weg zijn. Ik vermoed niet dat dit met finale opgelost zal zijn. Ik lees overal dat BMW lak over het algemeen vrij hard is. Is de enige oplossing hier om met nog meer cutting pads (ik lees over spider pads als volgende stap?) aan de slag te gaan? Of eerder eerst een grovere compound gebruiken?
Machine is een DAP EVO.
ps: velgen verre van proper, weinig tijd om ze grondig aan te pakken. Focus was de lak
Een BMW 5 G31, dus behoorlijk wat plek om te oefenen heb ik gemerkt
Als eerste heb ik de motorkap gedaan. In twee stappen (monello mezzo+oranje pad, dan finale met witte pad). Als LSP heb ik DDJ Blue Velvet gebruikt.
Omdat die resultaten niet helemaal naar mijn wens waren heb ik besloten de rest van de wagen in drie stappen (geel+veloce,oranje+mezzo,wit+finale) aan te pakken. Ben links vooraan begonnen (voorbumper is voor later).
Heb na twee stappen onderstaande foto genomen. Daarop zie ik een bizar kleurverschil tussen de 3 oppervlakken: motorkap volledig gedaan, linker voorvleugel gedeeltelijk, voorbumper onbehandeld. Vooral het stuk boven het voorwiel lijkt een soort van film te liggen. Iemand daar enige verklaring voor?
Daarnaast merk ik dat zelfs met geel+veloce de grotere krasjes verre van weg zijn. Ik vermoed niet dat dit met finale opgelost zal zijn. Ik lees overal dat BMW lak over het algemeen vrij hard is. Is de enige oplossing hier om met nog meer cutting pads (ik lees over spider pads als volgende stap?) aan de slag te gaan? Of eerder eerst een grovere compound gebruiken?
Machine is een DAP EVO.
ps: velgen verre van proper, weinig tijd om ze grondig aan te pakken. Focus was de lak
Laatst bewerkt: