• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kleurverschil na polijsten.

sanderverhoeff

Detailing rookie
6 sep 2018
10
2
goede dag. vorige week heb ik de motorkap van mijn auto gepolijst. nu zie ik (vooral in de zon wat logisch is) een kleurverschil. mijn polijstkunst is goed maar nu heb ik een idee dat ik iets niet goed doe.

nu heb ik gelezen dat je het beste na het polijsten een ontvetter eroverheen kan gooien omdat er olieen in je polijstmiddel zit. zou die ontvetter een middel zijn om die kleurverschil weg te halen
 
Welkom op het forum! :D

Ontvetten tijdens en na het polijsten is altijd aangeraden. (Eroverheen gooien niet) Het lijkt het mij stug dat er door polijstresidu een kleurverschil ontstaat.

Welke producten heb je gebruikt?
Welke machine heb je gebruikt?
Is de motorkap al eens opnieuw gespoten?
...?
 
Ik snap je vraag niet helemaal.

Je heb 1 deel gepolijst, en nu heb je een kleur verschil met een ongepolijst deel?
 
Ik kan het mis hebben maar als Ik Zluytr ook zo lees en snap is het meestal zo dat als je een panel polijst je altijd wel iets ziet. Donkerder of Helderder, maar heel erg kleur verschil mag het niet zijn
 
ik gebruik de rupes lhr15 mark 2 met de rupes polijst middelen en pads het kleurverschil is jiet gigantisch groot.

mischien kan het komen dat ik niet lang en netjes genoeg het fijne middel heb gebruikt
 
14 jaar oud, dan heb je met het polijsten hoogstwaarschijnlijk het vuil er uit gehaald en zie je de originele kleur
Werden de pads snel donker ? vaak genoeg schoonmaken en tussendoor lak met een doek afnemen

Veel oefenen, kont vanzelf goed
 
Even stappen terug, wat heb je gepolijst en waar zie je het kleurverschil?

Heb je de hele motorkap gedaan, gedeelte ervan en zie je dan kleurverschil tussen een gepolijst en een ongepolijst deel of zie je kleurverschil tussen 2 gepolijste delen?
 
@Zluytr - ''...de motorkap van mijn auto gepolijst. nu zie ik (vooral in de zon wat logisch is) een kleurverschil''

Dus de hele motorkap is gepolijst?
BF15 met Rupes middelen (welke pad met welk polijstmiddel?)
Foto volgt nog...

:D
 
ik heb de helft van mijn motorkap gepolijst. de kleurverschillen zijn niet enorm groot maar je ziet dat het gepolijste deel ietsjes lichter is. het kleurverschil zie je vooral in direct zonlicht.
 
@Zluytr - ''...de motorkap van mijn auto gepolijst. nu zie ik (vooral in de zon wat logisch is) een kleurverschil''

Dus de hele motorkap is gepolijst?
BF15 met Rupes middelen (welke pad met welk polijstmiddel?)
Foto volgt nog...

:D
ik ben begonnen met de medium polijst aangezien het maar een paar kleine krasjes waren en toen overgestapt naar fijn. de doppen hebben een kleur en die moeten overeenkomen met de kleur van de polijstpad
 
Oooh, dus er is maar een halve kap gepolijst! :D Dan is het niet zo verwonderlijk dat er een verschil is te zien.

Polijst de andere helft ook en beoordeel opnieuw. Momenteel heb je de ene helft ''opgefrist'' en de andere helft nog niet.
 
  • Leuk
Reactions: dopestuff
ik heb de helft van mijn motorkap gepolijst. de kleurverschillen zijn niet enorm groot maar je ziet dat het gepolijste deel ietsjes lichter is. het kleurverschil zie je vooral in direct zonlicht.
Kijk je zegt het al de helft gepolijst. Omdat je polijst zitten er minder krasjes in (hoe klein ook) en die breken het licht anders waardoor je het ervaart als kleurverschil.
Mijn advies helemaal doen ;)
 
@Quantoxx

Ja?

Dan kan je toch een kleurverschil hebben met de voorschermen?

Er staat nergens “op” hoor.

@sanderverhoeff

Dat is helemaal niet zo onlogisch hoor.

Met de jaren (ga ik van uit) heeft de lak wat vervuiling opgelopen, wat je met wassen niet weg krijgt.

Met het polijsten clean je de lak, waardoor het schoner is dan het niet gepolijste deel.

En dat kan afhankelijk van de kleur een aardig verschil maken.

Ook vanandert de diepte van de kleur als je lichter gaat polijsten. Zo zie je ook verschil tussen (anders) gepolijste delen.