• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Klopt dit?

Igor

Detailing rookie
29 aug 2012
5
0
Hallo allemaal,

ik heb vandaag de DAP900 V2 Raffini Kompressor Starterskit gekocht, en wilde hier morgen eens mee aan de slag gaan om te kijken of ik de (vele) swirls uit mijn lak kan krijgen.. Nou wil ik het direct goed doen en daarom vraag ik me af of mijn (onderstaande) planning ook de juiste planning is aangezien dit mijn eerste keer gaat zijn.

De auto: zwarte metalic bmw E46 compact

Mijn stappenplan:
- Auto wassen met Meguiars GoldClass
- Auto kleien met gebruik van Meguiars klei / quick detailer
- Lak reinigen met Meguiars Paint Cleaner (geen idee of deze stap op de juiste plek staat, en of dit ook echt nodig zal zijn..)
- Polijsten met Monello white polish pad en Monello raffini mezzo
- Finishen met Monello green finish pad en Monello raffini Finale
- Glaze aanbrengen met Poorboys Black Hole
- Waxen met Poorboys Natty's Paste Wax Red

Het waxen, kan ik dit het beste handmatig doen? Of zou dit ook machinaal kunnen met een Monello kompressor black Finishing pad?
En dezelfde vraag geld eigenlijk voor de Meguiars Paint cleaner, hoe kan ik die het beste opbrengen?

Verder maakt ik gebruik van:
- Meguiars washmitt
- Delirium oranje droogdoeken
- 2 Emmersysteem (1 van de emmers incl grittguard)
- Microvezeldoeken voor een heel leger
- 3M tape

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en jullie mij dus kunnen aangeven of ik de juiste stappen neem.
Ook wanneer ik misschien andere producten zou kunnen gebruiken dan die in mijn planning, dan hoor ik het graag!

Alvast super bedankt!
 
Volgens mij kan je de paintcleaner laten voor wat ie is , je polijst immers al met mezzo op wit en daarna finale op zwart .

Best afnemen met eraser oid kan een langere standtijd hebben en je haalt er ook de (nog aanwezige ) oliën van de polish mee weg . (en zo kan je zien of de swirls echt weg zijn )

@leger doeken : hou je zachtste doeken om de "finale" af te nemen en alle verdere stappen (glaze, wax , oppoetsen)

Wax kan idd machinaal , echter dan ga je wel wat moeilijkere plekjes "missen" .

Met een handpad kan je ook makkelijk tot "net niet" tegen de trims komen.

Een combinatie van machinaal en met een handpad kan ook , zo sla je niks over en ben je (soms) sneller af .

Tape :tape pas als de wagen goed droog is , anders komt ie los .

Oh ja , af en toe een foto nemen , zijn we gek op :lol
 
Bedankt voor je reactie!
De paintcleaner laat ik dan voor wat het is, slaan we die over! Scheelt weer wat werk :jippie
De zachtste doeken bewaren is ook een goede tip, had ik zo 1 2 3 niet aan gedacht!
Waxen ga ik dan combineren, we hebben natuurlijk niet voor niets de machine erbij ,^^
En ik zal een camera of me telefoon bij de hand houden voor wat foto's :)
Niet alleen voor jullie leuk, maar ook natuurlijk voor mezelf
 
Als de auto wat ouder is, of de lak verwaarloosd, is de paintcleaner zo gek nog niet
Je kan hem overslaan maar let dan goed op bij de eerste pass met het polijsten
Als er nog vuil uit de lak komt, kan je de paintcleaner als tussenstap nemen
Alle vuil dat weg is voor je gaat polijsten is meegenomen
 
Mooi srappenplan, ik zou de paintcleaner laten voor wat ie is. Hoewlel het geen cleaner is, zou ik je Iron-X willen anraden.
 
Afhankelijk van het aantal swirls en de staat van de lak is de combi Wit/Mezzo misschien wel wat aan de lichte kant voor de kneiterharde lak van een BMW. Je zou wellicht beter kunnen opschalen naar Oranje/Mezzo of een nog zwaarder combinatie..

Overigens is bovenstaande natuurlijk wel afhankelijk van je testspot vooraf! :cool