• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koen88 even voorstellen

Koen88

Detailing rookie
5 sep 2011
15
0
Hey allemaal!

Even voorstellen dan maar. Ik ben Koen, 23 jaar jong, woon in oostvoorne, ligt tegen de europoort aan(omgeving r'dam).
Heb voor mijn huidige auto een Zwarte 1.6 16v Golf 4 gereden, altijd netjes onderhouden met de nodige spulletjes van meguiars. Sinds januari ben ik in het bezit van een nieuwe BMW 118i (Kleur: spacegrau, business line edition). Uiteraard is het de bedoeling deze ook in nieuwstaat te houden, hiervoor al de nodige spulletjes aangeschaft op de meguiars site (o.a. het NTX 5 stappen plan) tot ik door een colega op deze site werd gewezen! Heb hier inmiddels ook al een aantal spulletjes besteld en tevens al een hoop geleerd van het forum!

Ik ben inmiddels in het bezit van onderstaande spullen:

Exterieur: (iemand een voorstel in welke volgorde ik onderstaande producten het beste kan gebruiken? Meestal begin ik met de NTX Car wash, daarna Clayen, dan de Deep Crystal Polish en daarna de NXT Generation wax, aangezien ik op advies een aantal nieuwe spulletjes heb gekocht zou ik graag van jullie wat advies willen inwinnen, ben overigens benieuwd hoe de Natty's paste wax blue uitpakt ipv de NTX Tech Wax 2.0).

Meguiar's: NXT Generation Car Wash 1.89L
Meguiar's: NXT Generation Car Wash 0.53L
Meguiar's: Ultimate Wash & Wax Testflacon x2
Mothers Wax - California Gold Car Wash - 473ml (Cadeautje van Carclean;))

Meguiar's: Quick Clay Detailing System

Meguiar's: Deep Crystal Polish Pure Gloss & Shine

Meguiar's: Ultimate Compound Color & Clarity Restorer

Meguiar's: NXT Generation Tech Wax Spray
Meguiar's: NXT Generation Tech Wax 2.0
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml (is dit voldoende als laatste stap, of moet er hierna nog iets anders overheen, ben niet bekend met vaste wax?)

Meguiar's: Ultimate Quik Detailer

Poorboys World - Black Hole - 946ml
CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml (voorlopig alleen van plan voor de velgen te gebruiken.
Poorboys World - Black Hole - 946ml

Ruiten/Koplampen
Rain-X - Rain-X - 200ml

Kunstof
Meguiar's: Gold Class Trim Detailer

Velgen/Banden
Shell: 2 fasen velgenreiniger (ben van Meguiar's afgestapt aangezien deze vrij prijzig was en deze ook vrij goed werkt)
Meguiar's: Gold Class Endurance High Gloss Long Lasting Tire Protectant Gel

Interieur
Meguiar's: NXT Generation Tech Protect Interior Protectant
Meguiar's: Heb er nog een in de auto staan kan alleen even niet op de naam komen (geeft geen glans en degene hierboven wel!).
Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml
Gliptone - Liquid Leather Maintenance Spray Cleaner - 500ml

Doeken/Aplicators/Borstels/e.d.:

Lake Country - Dressing Applicator - Rond - 10cm
Carclean.com - EZ Detail Brush
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
Meguiar's: Gold Class Even Coat Applicator Pads x2
Meguiar's: Gold Class High Tech Applicator Pad x1
Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber x4
Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
Glass Master Pro - Glass Master Pro - Glass and Surface Cleaner Kit
Carclean.com - Interieur Borstel - Paardenhaar
3M Afplaktape 38mm
3M Afplaktape 25mm
3m Afplaktape 19mm
Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (tevens een cadeautje van Carclean)

Zoals jullie zien ben ik al aardig op weg met mijn verzamelwoede (mag het wel bijna een collectie noemen:p) Ook overweeg ik de aanschaf van de DAP combi die nu in de aanbieding is in de webshop (aangezien ik al een aantal jaar met de hand poets ben lijkt mij dit wel een leuke stap).

Kan helaas even niet snel ergens een foto van mijn auto vinden, maar niet teleurgesteld, ben van plan als het binnenkort mooi weer is eens een poetsshoot te plaatsen met voor en na foto's;).

Groetjes,

Koen
 
Van harte welkom op het forum !

Veel lees en post plezier gewenst.
Je stappenplan ziet er goed uit. Denk dat je je vooral gaat verbazen over de verschillen in standtijd tussen de NXT & natty's

Gr. Arjan
 
Juffer1 zei:
Van harte welkom op het forum !

Veel lees en post plezier gewenst.
Je stappenplan ziet er goed uit. Denk dat je je vooral gaat verbazen over de verschillen in standtijd tussen de NXT & natty's

Gr. Arjan

Haha, dat denk ik ook wel, nog maar niet te spreken over het verschil in standtijd tussen de bandenconditioner van de halfords (die ik een aantal jaar terug gebruikte) en de gel van meguiars;).

Trouwens, het werken met een DAP 900, is dit makkelijk te leren? Ik poets nu namelijk al een aantal jaar met de hand, zou eigenlijk eens bij iemand willen komen kijken hoe dit er aan toe gaat.