• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

KoenWi stelt zich voor

KoenWi

Detailing rookie
6 mrt 2011
33
0
Hallo allemaal,

Ik ben Koen Wisselink, 22 jaar uit Varsseveld. Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een zwarte Seat Ibiza 1.6 16v freestyle van maart 2008. Aangezien ik deze auto graag mooi en glimmend wil houden ben ik op internet wat gaan zoeken naar goede poetsproducten en methodes en daardoor kwam ik op de site van carclean en dus ook op het forum terecht. Wat een goede bron van informatie! Blijkbaar deed ik het bij m'n vorige auto compleet fout en ik heb dan ook direct m'n spons en zeem weggegooid en een washmitt en droogdoek aangeschaft. Als het weer over een maandje wat beter is wil ik m'n auto volgens het 5-stappen plan gaan detailen en daarvoor ben ik nu al producten aan het aanschaffen. Aangezien foto's meer zeggen dan een verhaal hieronder een paar foto's van m'n auto. Deze zijn afgelopen dinsdag gemaakt nadat m'n net gewassen was. Ze zijn wel gemaakt met m'n mobiel, dus de kwaliteit is niet super goed.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


En op deze foto sta ik zelf met een mooi zwart balkje :-b Zitten nog wel paar pluisjes op de motorkap zag ik later :eek:)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Om de auto de eerste keer te detailen ben ik van plan om een klei-setje aan te schaffen (meg's?) en dash&trim restorer voor het kunsstof in en om de auto. Ik heb nog een halve fles Turtle wash & wax staan. Dit moet het kunstje toch ook wel doen? Of is het verstandig om voor het detailen een andere shampoo te gebruiken. Eventueel met een scheut APC er door?

Voor het reinigen en waxen van de lak heb ik van een collega de black box van turtle wax gekregen. Is het de moeite waard om deze uit te proberen of zal ik 'm maar weer in de verloting doen en spullen van pbw, meg's, mothers, etc aanschaffen?

Ik heb me de laatste tijd al wel aardig in kunnen lezen op dit forum en daarom was ik ook van plan om wat "algemene" spullen aan te schaffen.

APC
Veel doeken
Handapplicators
Velgenborstel(s)
Lege sprayflesjes
Iets van een metal polish (voor de uitlaat)
Tire dressing met applicator

Hopelijk blijft het detail virus hangen en blijf ik een mooie, schone, glimmende auto houden. Maar dat komt vast goed met alle informatie en kennis op dit forum.

Groeten,
Koen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum.

Voor meer info over het detailen van je auto heeft onze mede forum collega's diverse stappenplannen gemaakt. Wellicht dat je er iets aan hebt.

Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900)

Welke pads kan je combineren met welk polijstmiddel, een overzicht!

Volledig exterieur stappenplan handmatig

Nogmaals welkom :)^
 
Bedankt!

Deze topics heb ik gelezen. Heel handig en leerzaam. Machinaal ben ik voorlopig nog niet van plan. Eerst de basis met de hand maar eens onder de knie krijgen en er plezier in houden (spullen aanschaffen voor 1 keer gebruiken is ook jammer).
 
Welkom hiero

even een kleine "comment" op je post, wassen met een scheut APC erdoor kan... als je je wax laag eraf wilt hebben! APC tast namelijk je wax aan, en is dus niet aan te raden om door je shampoo te doen. APC kan je wel prima als velgenreiniger gebruiken.

Daarnaast zou ik je Turtle shampoo inruilen voor 2 aparte middeltjes. 1 voor het wassen en 1 voor het wax'en. Je hebt al een fles goede shampoo (vb Meguiars gold glass) voor 9,95. En zo'n beetje iedere wax die verder te koop is is beter dan die 2 in 1 fles.

Spendeer eens een aantal uurtjes op het forum en schaf wat middeltjes aan zou ik zeggen!

SUCCES :)
 
Dat de waxlaag eraf gaat is ook mijn bedoeling omdat ik de auto daarna wil kleien en een polish wil gebruiken. Dan is een scheut APC toch wel aan te raden?
Verder bedankt voor de reacties! En inderdaad, nog een ibiza. Mooie wagens ofniet dan?
 
Als je de waxlaageraf wilt hebben kun je gewoon APC door de shampoo doen. Wel zou ik gaan voor een apparte shampoo en wax.
Ibiza's zijn zeker toffe wagens!! :)