• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Hallo

ik heb per ongeluk een koffie gemorst over mijn dashboard heen en middenconsol.
Krijg de gewone vlekken wel weg maar is ook over paar knopjes gelopen.
Zo ook mijn knopje voor mijn achteruit verwarming
Deze werkt inmiddels wel weer maar heel zwaar.
moet er echt heel hard opdrukken wil het knopje werken.

Zat zelf te denken en ligt remmenreiniger overheen te spuiten om de koffie in het knopje op te lossen.
Maar weet niet of het een goed idee is vandaar de vraag hier nog even voor goede oplossingen?

Dus iemand een goede idee of tip hoe ik de gemorste koffie weg krijg
 
Ik weet niet hoe handig je bent? Mijn ervaring is dat de enige manier om het goed schoon te krijgen is demonteren. De vorige eigenaar had ook koffie/cola/bruine vloeistof gemorst. Met als gevolg een penetrante lucht en blijvende plakzooi. Ik heb toen een groot deel van het interieur gedemonteerd en het spoor gevolgd.

Ik ben er nu zeker van dat alles brand schoon is en er in de zomer ook geen nare luchtjes meer kunnen ontstaan.

Misschien kan je bij de kachel ventilator komen en hier met een doekje + apc + een lange schroevendraaier er een groot deel uit poetsen.
 
daar zou ik toch hulp bij nodig hebben
maar waarom zou iets vluchtigs niet werken maakt mij niet uit waar het heen loopt als het maar uit het knopje is zeg aar dat die weer goed werkt
 
Met die "makkelijke" middeltjes moet je toch uitkijken waar je het op spuit. Kunststof kan zomaar verkleuren of oplossen. Elektronica kan kortsluiten. Daarbij gebruiken ze vaak verschillende verschillende soorten kunststoffen in de assemblage van dashboard/knopjes.

Ik kan je geen andere raad geven dan demonteren.

Hoewel mijn neef de ochtend na een avondje Rowwen Heze zijn maaginhoud in de tunnel niet meer kon binnenhouden heeft zijn dashboard toen met spa-blauw erover gieten "schoon" gemaakt. De maanden wat hij er nog in gereden heeft had hij geen last van luchtjes. Uiteindelijk is de auto wel ingeruild.
 
@BMW-Ka dat kan niet aan Rowwen Heze gelegen hebben :p

@DonButtie ik ken mensen die vluchtig spul in zo'n (folie)schakelaar hebben gespoten
Die spullen koop ik dan voor een prikkie omdat ze er toch niets meer mee kunnen.
Zo kwam ik ook aan mijn professionele fotoapparatuur

Als je het openmaakt zorg dan dat je Deoxit hebt (zie eBay)
 
klein beetje detailer spray zou ook kunnen dus
het is gelukkig geen heel bakkie wat erover gegaan is
bakkie stond in de beker houder en door die klote drempels ging er een gots erover heen.
maar ik vraag me dan hoe ik daar in vredesnaam bij kom
 
Het is duidelijk dat de koffie met suiker en al uit is gaan drogen.

Wat voor auto is het? Soms zijn de knopjes er erg makkelijk af te klikken door er een kunststof wig tussen te zetten. Maar ligt aan de auto.
 
probeer het eerst met spullen als spray&wipe en dan 1:1 verdund, tandenstokers kunnen ook heel handig zijn om er wat tussenuit te pulken.
remreiniger zou ik niet doen, ik heb meegemaakt dat sommige kunststoffen er wit van uitslaan
 
audi a4 station uit 2008
ben vanochtend begonnen met het knopje heel vaak in te drukken
dat helpt best wel goed en heb net met natte vingers rondom het knopje gewreven.
dat lijkt ook weer beetje te helpen

maar als iemand weet of dit knopje makkelijk te verwijderen is hoor ik dat graag
 
Plaats eens een foto van het knopje en wat er omheen zit @DonButtie Ik ga er vanuit dat het gewoon een standaard Vag-knop is. Mogelijk dat je de hele strip met knoppen en dummyknoppen even los moet halen (vaak moet je eerst de buitenste knoppen loshalen, om bij de rest te komen).
 
nou het is weer goed voor 95% gelukkig
het heeft gewerkt dat kleine beetje water er langs wrijven met mn vinger.
het is een klik knopje die boven de asbak zit
daarnaast zit dezelfde knop voor de vooruit verwarming