• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Komt tie dan.... ''Keuze APC''

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.919
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen,

De laatste dagen is het volgende onderwerp al ter sprake gekomen in verschillende topics, maar graag maakte ik een eigen topic om jullie ervaringen en ideeën te horen;

...De keuze maken voor een APC...

De enige APC die ik persoonlijk ken, is de APC van Poorboys World; APC+D. Deze doet naar mijn inzien goed zijn werk en mijn idee hierachter was altijd dat deze APC ook beter ontvet als andere APC's.

(All Purpose Cleaner ''+ Degreaser'')

Nu is mijn APC+D helaas op, dus wilde ik deze keer de gallon-verpakking bestellen en zag toen ineens het grote prijsverschil tussen Poorboys en Meguiars. €49,00 versus €28,00



Op zich is er niet echt een 'slechte' APC, ze doen in feite allemaal het zelfde. Denk eerder dat het een persoonlijke voorkeur is..

Ik gebruik zelf al geruime tijd Meg's APC+. Juist omdat ik een extractor heb en het liefst 1 product aan wil houden...

Verder is het maar net waar je eigen voorkeur ligt. Ik moet zeggen dat ik met die van Meguiars nog nooit vast ben gelopen.

ik heb onlangs die van Meguiars gekocht, en ik ben er over te spreken, hoewel PB ook gewoon goed was.


Opvallend is dat bij de Shop-review bij Meguiars er veelal lof gesproken word over hun product. Enkele gevallen waarbij het witte vlekken gaf op bekleding of niet voldoende werkte. (Zal te maken hebben met de persoon zelf :p)

Bij Poorboys eveneens veel lof, nog meer reviews en daar valt het op dat mensen het voor veel verschillende dingen gebruiken, tot 2 gevallen met frituurpannen aan toe. :p

Met name die reviews versterken mij idee dat de APC+D krachtiger/geconcentreerder is en daarom misschien het grote prijsverschil heeft..?




Greetz
 
Ik persoonlijk hou het liefste mijn apc en degreaser gescheiden.
Mocht apc niet werken heb ik een aparte fles met degreaser gemend wel iets minder sterk geen 1:4 maar 1:10.
Verder denk ik dat ook je persoonlijke voorkeur mee speelt .
 
Ik heb het idee dat de APC van Meguiar's meer voor het interieur gebruikt wordt, er wordt nauwelijks iets over ontvettende eigenschappen van het desbetreffende product geschreven. Over de Super Degreaser daarentegen wel, met dat product kan je bijvoorbeeld de banden schoonmaken of de motorruimte ontvetten.

De APC+D van PB lijkt een combinatie te zijn van de Meguiar's APC's. Misschien kunnen andere forumleden dit beamen?
 
Ah shit, je was me al voor! :p Hahhaha... opnieuw eng.. :p

Misschien is het ok hanig voor het beeld als ik aangeef hoe en waarvoor ik de APC+D gebruik;

  • Stoffen stoelbekleding / vloerbekleding / matten / hemelbekleding / kofferbaktapijt;
  • Gehele motorruimte + slangen/kunststof/etc.
  • Kunststof in het interieur, zoals dashboard/deurpanelen/middenconsole/etc.
  • Kunststof en rubbers op het exterieur.
Dit alles spuit ik rijkelijk in met een verhouding van 1:4 - 1:10. Op deze manier krijg ik alles door en door schoon en combineer ik de APC+D vaak met Melaminesponzen wat zorgt voor enorm schoon resultaat. (Kunststof)
Meestal word het materiaal wat doffer, maar reageert dan super op voeding en de standtijd lijkt tot nu toe ook beter te zijn. (Echt schoon, dan goed voeden)

Toen ik recent de binnenkant van een vette motorkap inspoot, zag je gewoon vetdruipers en die kon ik gewoon wegvegen nadien. Eerst verspreidde ik het vet alleen maar.
 
Laatst bewerkt:
ik had ook deze van poorboys world, best tevreden over
maar omdat ik me dan ook op één merk wou focussen, de autofinesse verso gekocht
 
Ik gebruik hem op bekleding en dakhemels enzovoorts mja je moet wel goed testen of je geen schade doet en niet met volledige power gebruikt.
Met beleid kan het totaal geen kwaad.
 
Die van Megs heb ik en ben er niet zo kapot van. Het droogt mij af en toe wat te snel, dus je moet er meteen met stromend water overheen.
Ik vind dat je die van Mothers moet proberen mede gezien de prijs :) En je ervaring delen:p
 
Deze jongen heeft Meg. APC net gekocht. Misschien kun je hem vragen wat hij er van vindt.

upload_2016-6-1_20-53-23.png