• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kop polijstmachine vettig

Nathans60

Detailing rookie
6 apr 2020
9
12
Beste leden,

Ik zou graag binnenkort mijn polijstmachine (dap500) eens wat onderhoud gaan geven. Nu zag ik vandaag dat de kop van de dap vuil is. Deze lijkt precies besmeurd met een soort vet. Iemand die mij kan vertellen wat te doen? Of is het heel normaal?

1619625457803.png
 
Nooit gezien. Is ook zelden nodig
De lagers zijn "sealed" maar lopen niet zomaar leeg
Kan ook uit de tandwieltjes komen. Maak je niet te druk
Gewoon schoonvegen en kijken hoe snel het weer vuil is

Lagers koop je op maat.
 
Door lang stil liggen kan de olie uit het vet gaan ´lopen´ . Die is dan vrij schoon en transparant.
Niks ernstigs aan, alleen even schoonvegen, machine gebruiken en het is over. Zelfs machines die nieuw uit de doos komen kunnen dat hebben.

2e mogelijkheid is dat door langdurig, zwaar gebruik het vet zo heet geworden is, dat het vet dun en vloeibaar wordt. Vaak is het dan ook vrij donker van kleur.
Dan is het beste om het tandwielbak vet te vervangen en eventuele o-ringen of keerringen te vervangen.