• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplamp polijsten met Mother's Metal polish?

turbopoetser

Detailing chief
14 mei 2015
51
75
Onlangs schotelde YouTube me deze video voor:

In 't verleden een tijdje veel naar headlight restoration filmpjes gekeken, omdat ik de mijne een keer wil gaan doen. Van wat ik er destijds van begreep ontkom je niet aan (nat) schuren voordat je gaat polijsten. En spuit je liefst er een nieuwe UV beschermende blanke lak op na de behandeling.
Omdat ik maar geen informatie kon vinden over een geschikte UV blanke lak voor de koplampen, heb er nog even niets mee gedaan. En eerst een oude kloplamp bij het grofvuil mee naar huis genomen met als voornemen daar eens op te oefenen.

Nu ik deze nieuwe (?) methode met
Mother's meta polish tegen kwam was ik wel verast moet ik zeggen; je ziet zelf wat het resultaat is op het filmpje. En dat zonder schuren en gedoe. Overigens heeft die gast in het filmpje ook over een UV beschermer, dat zou de 303 UV protectant moeten zijn, maar die moet je er dan wel elk half jaar opnieuw op doen.

Ben wel benieuwd naar jullie meningen over deze methode.

EDIT: ik zie dat ik een verkeerd filmpje heb gelinkt, **** wordt Turtles gebruikt maar het filmpje wat ik bedoelde had het over Mother's. Ik zal even kijken in m'n historie of ik die nog kan vinden. Strekking is echter 100% hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Timm
Zonder arbeid kan er weinig bereikt worden. De enige methode om je koplampen voor een langere periode mooi te houden is wetsanding, polijsten en dan sealen (wax, coating of lak)
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
@Blade bedankt voor de tip van de lak! Aan de verpakking herken ik 'm meteen - daar heb ik destijds (niet goed genoeg kennelijk ) naar gezocht kennelijk qua verkrijgbaarheid in NL!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Blade
Hmmm... Die koplampen zien er niet eens slecht uit, vervolgens met een middeltje op de rotary en ze glimmen... Duuh! :) Pindakaas met stukjes doet ook wonderen. Haha!
 
Ga het meteen proberen vrijdag!
03c4d69753b58f5497566400e18ec42c.jpg
 
Filmpje wat @turbopoetser heeft gelinkt, roept bij mij wel veel vragen op:
- koplamp zit half los, hoe kun je dat gecontroleerd behandelen?
- zou ie metaalpolish gebruiken omdat ie gelijk de chromen bumper meepakt?
- hoeveel lakschade zou ie hebben na het behandelen van de koplamp?
- gaat dit om ouderwetse lampunits met echt glas, of is het toch kunststof?

Zeker op randjes rondom de lampen heeft de lak veel te verduren (steenslag, maar ook bij detailbeurten van de lak, wordt daar vaak redelijk wat materiaal verwijderd), motorkap open (hoef je niet af te plakken) en de rest om de lak netjes afplakken, geeft mij toch een beter gevoel.

@turbopoetser Je kunt als alternatief ook gewoon eens proberen wat je met je Dap en fijn polijstmiddel of PB professional polish voor elkaar krijgt. Ik heb geen idee hoe je koplampen er nu uitzien, maar dit is een relatief simpele en snelle methode om in een half uurtje al behoorlijk resultaat te halen.
 
Laatst bewerkt:
Ja het filmpje leverde bij mij ook de nodige argwaan (maar ook verbazing) op, vandaar dat ik het hier even wilde delen en voorleggen aan jullie....

Mijn koplampen zijn nog niet vergeeld, maar ook niet mooi helder meer. Ik wil ze zeker een keer gaan behandelen. Eerst wil ik dat oefenen op een exact dezelfde koplamp die ik bij het grof vuil vond laatst. En natuurlijk de UV werende lak bestellen.
 
Laatst bewerkt: