• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen Audi a6

casperpeek

Detailing addict
30 mrt 2010
188
62
Goedenavond,

Ik vraag mij af hoe ik een dof geworden koplamp van een Audi A6 Allroad weer helder kan krijgen.
Heb een dap500, wat polijstmiddelen, maar ook gewoon handpads. Met welke pads en ssr serie polijstmiddelen kan ik
over het glas van de koplamp gaan?

Alvast bedankt voor de reacties

Ik zou dit topic eens doorlezen

https://forum.Carclean.com/cc_postst8253/Koplampherstel-Audi-S4.aspx

mmm, weet niet of ik dat aandurf op een auto die niet van mij is!
Zijn er niet iets minder drastische maatregelen, dus zonder schuren?

Hoeft niet helemaal als nieuw te worden, aangezien de auto te koop staat, en de eigenaar
de hotwax uit de wasbox al mooi vind glimmen :|~*, en vind dat een auto mooi glimt als hij net bij de turkse poetser om de hoek vandaan komt! :klap
Hoop dat ik hem dat is uit zijn hoofd kan praten

Alles kan, maar als je echt wat materiaal weg wilt halen is aaien niet genoeg :roll

Voor echte schade >> schuren een must.
Voor kleine krassen >> polijsten kan voldoende zijn, heb wel geduld.
Doffe laag / Is ie geel ? >> Kans dat het een UV bestendige deklaag is / Die zijn hard >> schuren aangeraden.
Bedenk wel dat als je zo'n deklaag weghaalt je een zwakkere koplamp overhoudt.

In theorie kan je met een licht polijstmiddel ook resultaat boeken, duurt alleen veel en veel langer.

Je kan de eigenaar ook langs CC sturen, dat ze het daar kunnen blijkt. :ja

Hans

Tja, het gaat erom dat 1 koplamp in de loop der jaren vervangen is, en er dus wat nieuwer uitziet.
Ga van het weekend gewoon de koplamp is te lijkf met de dap. Daarna kunnen we altijd nog kijken.
Met wat voor polijstmiddel kan ik dat het beste doen? Kan dit met de ssr serie?
(zit morgen namelijk in Bergschenhoek, en moet wel een smoes hebben om eens langs te rijden bij cc) :-"

Casper,

Op onderstaande foto's zie je de koplampen van een A4 Avant uit 2001. eigenaar had last van een troebel lichtbeeld, koplampen waren duidelijk dof. Met enige voorzichtheid deze behandeld met de rotary icm een witte spot pad. Polijst middel Menzerna Intensiv Polish PO35 RD 3.02. Na enkele passes al net resultaat.
Voor:
IMG_0102.webp

Na:
IMG_0103.webp

casperpeek zei:
... Kan dit met de ssr serie?
(zit morgen namelijk in Bergschenhoek, en moet wel een smoes hebben om eens langs te rijden bij cc) :-"

In dat geval wordt het de Monello Raffini set. :bad
SSR kan ook, maar als je toch naar CC gaat ....

Hans

enne nabewerken met plastic polish als laatste stap.
dit verwijderd die regenboog/olie look die je in sommige verschijningen ziet.