• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten

Astra_JL

Detailing trainee
22 mrt 2012
15
32
Hallo allen,

Ik ben bezig met het "als orgineel" inbouwen van xenon op mijn Astra G en daarvoor wilde ik de originele koplampunits die daar bij horen opknappen aangezien zowel de halogeen units bij de Astra G vaak dof en geel worden en zo ook de set xenon units die ik heb.

Nou heb ik mijn hallogeenunits, de koplampen van een atos en mijn tellerunits in het verleden al eens behandeld met PlastX van Meguiars en opzich werkt dat spul best mooi. Wat me alleen opvalt is dat het bij mij toch een lichte marring of haze achterlaat en ik zou dat erg jammer vinden op mijn "nieuwe" koplampunits waarvan het glas niet los te bestellen is en de complete units €400,- per stuk zouden kosten(orginele hella xenon units) en ik wil ze eigelijk naar een "als nieuw" niveau zien te krijgen gezien de kostbaarheid van de units en ik heb zulke resultaten, met verschillende combinaties van producten, behaald zien worden op dit forum en elders op het internet

Ik heb in de voorgaande gevallen de PlastX op de uit het meguiars koplamprestoratiesetje komende polijstpad voor boormachines gebruikt op mijn accuboor(na wetsanden van de koplampen).

- Is dit wel de juiste combinatie voor mijn wensen of doe ik iets fout?
- Welke producten en methoden zijn er anders aan te raden?
- Wat is een duurzame bescherming? Zelf was mijn plan voor nu CarPro DLUX aangezien ik dit nu toch al 2 jaar zie blijven zitten op mijn velgen en ook tevreden ben over het reeds maanden houdende resultaat op mijn stootlijsten

Om mijn enthousiasme te delen toch wat plaatjes:
Voor bewerking:
groteFoto-3MXMBSHZ-D.webp

Ergens tijdens:
groteFoto-AI33JMPZ-D.webp

Na P3000:
groteFoto-YDBB8ZZM-D.webp

groteFoto-PHVKHRYN-D.webp

groteFoto-HNQ8DAUN-D.webp

In ieder geval vast bedankt voor jullie input.

De foto's zijn erg dof (of wazig) zodat het resultaat niet erg goed te zien is.
Zelf was is die uitdaging niet aangegaan : voor €145 koop je een set DEPO's die eigenlijk (op de tekst in het glas na) identiek zijn.
Overigens zijn die kappen niet het enige probleem met de originele units, ook de lenzen worden aan de binnenzijde dof en vaak begint het chroom van de lenshouder dof te worden.

Ook zul je enorm goed moeten afbouwen na het schuren om je lichtbeeld goed te houden en schuurkrassen te voorkomen.

No offence, maar ik heb bij het onderdelen zoeken de DEPO's gezien op een sloop astra en vind ze er, door die tekst midden op het glas, echt niet uit zien. Foto's zijn idd waziger dan hoe ze er uit zien. Opzich is de gele vekleuring er nu af en moeten ze alleen nog glad gepolijst worden. Met de plastX is nu echt een gigantische verbetering mogelijk maar ben hier opzoek naar het laatste beetje tussen marring/ swirls die plastX de laatste keren bij mij heeft achter gelaten en perfectie.

Geen idee. Zien er op de tekst in het glas na het zelfde uit als de orginele. De tekst viel me op toen ik er voor langs liep. Misschien was ik wat te grof door de bocht. Wensen zullen onderling natuurlijk verschillen. Ik vond het orginele glas zelf mooier dan die op de depo's die ik heb gezien.

Nou net toch maar ff met PlastX aan de slag geweest met een best aardig resultaat maar toch nog wat swirl's/ marring aan de buitenkant.
Het is heel moeilijk om op de foto te krijgen maar dat wat je bij de meest rechter reflectie ziet zit over de hele buitenkant.

groteFoto-44MPLM7Q-D.webp

Verder zie je inderdaad dat er wat aan de binnenkant van het glas zit maar daar wil ik me niet aan wagen

Update:
Dat waar ik het topic deels voor starte(de microkrasjes van de plastX) heb ik weten te verhelpen na wat gelezen te hebben op andere forums en zelf ondervonden te hebben is afsluiten met de hand op een foam pad aan te raden voor een mooiere finish. Ook heb ik daarna nog monello mezzo en finale geprobeerd waar ik ook best tevreden over ben:)

Ook is duidelijk geworden dat er nog wat schuurkrasjes weg gepolijst kunnen worden dus ik ga er nog eens machinaal overheen. De microkrasjes/ marring zijn met het blote ook niet meer zichtbaar na een stap met de hand en het geheel is flink wat helderder. Op de 1 of andere manier lukt het me nu niet om een foto te posten maar het eindresultaat laat ik nog zien.

Rest nog: Een degelijke en langdurige bescherming..
DLUX? Iets anders?