• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Koplampen polijsten.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
275
85
Inderdaad nog een topic hierover. Nu gaat het mij niet om hoe het moet, maar welke producten ik kwalitatief het beste kan gebruike ? Ik wil natschuren met korrel 1000/1500/2000/3000/4000/6000 en daarna polijsten maar wil alles op de dap500 doen. Echter zie ik niet alle schijfjes staan hiervoor.

Kan iemand mij hier duidelijkheid over verschaffen of heeft iemand dit liggen?
 
In de webshop staan geen schuurschijven meer? Bijv. de Rupes - Xcut.

Je kan bij de 2000 of 3000 wel stoppen, mits goed geschuurd. 4000 en 6000 is wel heel erg fijntjes, gezien een grove combi al achuurkassen van p1500 kan verwijderen.
 
+1 @Quantoxx. Tot en met 3000 doe ik gewoon met de hand en rond het af met de polijstmachine. Eerst oefenen met een schadelamp. Die haal je gratis of voor wat gevulde koeken op bij een schadebedrijf of spuiter in de buurt.
 
In de webshop staan geen schuurschijven meer? Bijv. de Rupes - Xcut.

Je kan bij de 2000 of 3000 wel stoppen, mits goed geschuurd. 4000 en 6000 is wel heel erg fijntjes, gezien een grove combi al achuurkassen van p1500 kan verwijderen.

Klopt voor de rupes zie ik ze wel staan maar zoek ze voor een backing plate op de dap. Of past de rupes daar ook op? Hoeveel schijfjes raden jullie per sessie aan voor 1 koplamp?
 
Middels de zoekfunctie kan je vele topics vinden. Daar zit ook een topic van mij bij waarin ik de Xcuts gebruik.

Ik had er wel een zooitje nodig en ben overgestapt op handmatig. Maar de tijdswinst van machinaal kan de meerprijs wel weer rechttrekken.
 
Sluit me aan met de anderen hierboven: max tot 3000 gaan, meer is niet nodig. Goed kijken of alle krassen weg zijn, daarna polish er over en iets om te beschermen nadien.

Toch zie ik op YT, in iedergeval de kanalen die ik volg uit the US of A, ook veel gasten die ceramische coating zo over de lampen smeren. Zonder eerst te schuren, de coating maakt ze weer helder.

Iemand dat hier al eens uit geprobeerd?

Greetz Emiel
 
Naast helder moet je ook naar het lichtbeeld kijken
Met krassen er in krijg je geen netjes lichtbeeld, maar wel verstrooiing

Alleen een coating over een verouderde laag kan nooit lang een goed resultaat geven
Maar je kan het ook jaarlijks herhalen ….
 
  • Leuk
Reactions: TWA