• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Koplampherstel] BMW 3 Serie E90

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
Beste forumleden,

Vorige week ben ik gevraagd of ik een set koplampen kon herstellen. De eigenaar had een paar krassen in de koplampen zitten, en ze begonnen langzaam te verweren. Geen probleem natuurlijk! Dus afgelopen zondag even zoet geweest.

Mijn stappenplan was:
- Schuren P1000
- Schuren P1500
- Schuren P2000
- Schuren P3000
- Polijsten met Monello Veloce
- Polijsten met Monello Mezzo
- Polijsten met Monello Finale
- Ontvetten met Nanolex EX
- Nanolex SI3D Headlight glas coating aangebracht
- Als extra bescherming Gyeon Cure aangebracht


Koplampen voor behandeling:
20180625_211558.jpg
20180625_211507.jpg



Koplampen na schuur en polijstwerk:
20180624_140433.jpg
20180624_140444.jpg



Daarna beide koplampen ontvet met Nanolex EX, en voorzien van 2 lagen Nanolex Si3D Headlight:
20180624_135100.jpg



Eindresultaat:
20180624_173513.jpg



Zelf zeer tevreden over het resultaat. Eigenaar was er ook erg blij mee!
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    270,2 KB · Weergaven: 260
Mooi gedaan Roy. Daar voel ik mezelf voorlopig nog te weinig onderbouwd voor om dit te proberen. Zo'n koplamp zijn niet de goedkoopste natuurlijk :dizzy: Vooral het schuren lijkt mij lastig.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Mooi gedaan Roy. Daar voel ik mezelf voorlopig nog te weinig onderbouwd voor om dit te proberen. Zo'n koplamp zijn niet de goedkoopste natuurlijk :dizzy: Vooral het schuren lijkt mij lastig.
Klopt. Die kosten wel wat...
Opzich valt t best mee. Gewoon goed nat houden. Schuren p1000 horizontaal. Volgende stap weer verticaal. Tot dat je bij de laatste stap bent.
Daarna van grof naar fijn polijsten.

Weet niet waar je weg komt. Anders wil ik je best helpen als het nodig is
 
Mijn weg is wat ver van die van jou :p
Bedoelde eerder om het zelf eens aan te pakken.
Het schuren heb je met een blokje gedaan veronderstel zodat alles mooi egaal geschuurd wordt? Welke zaken heb je daarvoor gebruikt? En welke pads voor het polijsten? Monello geel, oranje, wit?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Quantoxx
Ziet er super uit! knappen ze enorm van op!
Vraag me nu wel af hoelang blijven ze nu zo helder,na het schuren en polijsten?

Zelf gebruik ik meestal deze set en komt er na het schuren een primer over en tot slot een laagje blanke lak.
 

Bijlagen

  • koplamprep.set.jpg
    koplamprep.set.jpg
    109,8 KB · Weergaven: 209
  • Leuk
Reactions: RoyR
@blingbling

De koplampen zijn beschermd met Nanolex Si3D Headlight Glascoating.

Ik heb 2 jaar geleden ofzo koplampen van een Skoda Fabia gedaan. En deze beschermd met Gyeon Trim.
De auto stond recent te koop. En de lampen waren nog netjes. Ondanks dat de auto een paar keer per jaar door de wasstraat gaat.


Ik zie vaak dat er blanke lak word gebruikt. Maar heb hier zelf geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt: