• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Korrosol vs Auto-wheel

ArnoP

Detailing chief
20 mrt 2021
178
85
Zuid-Oost Brabant
Bilt Hamber heeft twee iron-removers; korrosol en auto wheel.
Nu heb ik wel al de auto wheel staan en geen korrosol. Is auto wheel ook geschikt om als fallout remover over de rest van de auto te gebruiken (behalve de wielen dus)?

Of andersom, zou korrosol ook net zo geschikt zijn als auto-wheel voor de wielen?

Twee producten die (bijna) hetzelfde zijn van dezelfde fabrikant, dat is zover ik nu kan overzien wel ietwat vreemd. Het liefste blijf ik bij 1 iron product dat ik voor alles kan gebruiken tenzij er duidelijke voordelen zijn om naar twee afzonderlijke producten te gaan.

Wie heeft ervaring?
 
Mijn ervaring met beide producten: wheel is wat dikker en plakt beter aan de velgen. Er zitten ook wat andere zaken in die speciaal voor de velgenreiniging zijn.

Effect van beide op velgen: goed schoon
Effect van beide op lak: goed schoon, wheel verstuift minder verfijnd (je spuit al gauw teveel)
 
  • Leuk
Reactions: ArnoP