• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kort ritje naar wasbox en thuis verder?

Zoranurai

Detailing guru
11 jul 2022
507
115
Hoi Allemaal!

Dit is mijn eerste post hier en mijn auto schoonhouden begint langzamerhand een nieuwe hobby (obsessie) te worden.

Vroeger ging dat gewoon naar de wasstraat maar gelukkig ben ik daarvan genezen, mijn vorige auto alleen niet.. poor thing..

Maar goed ik heb dus niet de mogelijkheid om een HD bij mijn huis te gebruiken, maarr er zit een happy duck wasplein ongeveer 5 min rijden van mij vandaan in bleiswijk. Het liefste doe ik natuurlijk alles daar met emmers en al maar dat mag niet, en dagelijks loopt daar iemand rond.

Dus de vraag is, wat zou hiervoor de beste methode zijn? Afspoelen in de wasbox, daarna naar huis en daar verder wassen/drogen/sealen Of ben ik over gelaten aan een no rinse product? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
 
Ik weet dat er ook detailers zijn die voor wassen/afspuiten naar Bob autowas in Zoetermeer gaan. (5 min. rijden vanaf die Happy Duck)
 
Daar zat ik idd ook naar te kijken, €7 voor onbeperkt, maar als ik echt alleen ga afspuiten is happy duck weer goedkoper. Maar ook daar staat geen eigen spullen… of word dat niet zo gehandhaafd? Iemand ervaring?
 
Ja dat is lastig maar zie dat hij 24/7 open is en als je bijvoorbeeld wat later op de avond of vroeg in de morgen gaat dan heeft niemand er last van.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Ik was in Leeuwarden bij de Wasbeer wasboxen. Staat ook groot op dat je niet met eigen spul mag komen. Ik ga meestal vroeg in de ochtend of laat in de avond. Ik heb daar nooit iemand zien handhaven maar kan me voorstellen dat mensen gaan klagen als er een rij is en je daar uitgebreid gaat wassen.
De wasboxen daar hebben ook camera's maar nogmaals, zolang het erg rustig is verwacht ik niet dat ze een probleem van maken. Denk dat ze aan mij iets meer verdienen dan de gemiddelde gebruiker die voor 2-3 euro de hele auto doen.
 
Ik hoorde van een detailer die daar om de hoek zit dat die al maanden met emmers en sop daar wast en dat er niets van gezegd wordt (Happy Duck dus)...
Zelf was ik ook vaak bij van der Knaap in Zevenhuizen. iets verder, maar daar was het nooit een probleem om 5 uur bezig te zijn. Inmiddels lekker een eigen ruimte, maar Happy Duck gebruik ik wel nog vaak om even af te spuiten...
 
Mijn ervaring bij BOB autowas in Zoetermeer is prima.. maar ik ga eigenlijk nooit in de rush-hour tijden..
bv vrijdagavond 19:00uur, is er bijna niemand en af en toe wat fout getunde auto's, maar het personeel heeft mij nog nooit weggestuurd.
 
Toevallig vandaag anderhalf uur bezig geweest bij happy duck, en er liep iemand rond maar heeft niks gezegd.. alhoewel ik niet met emmers bezig was maar een hoop sprayflessen hahaha
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
weer een update bij happy duck in bleiswijk. Ik was daar rond het middag uur en er kwam een medewerker naar me toe terwijl ik een fles quick detailer in mn handen had. Dus ik bang dat ie er iets van zou zeggen.

Eindstand wilde hij gewoon vragen of ik al een waspas had(voor de korting) en toonde interesse wat ik aan het gebruiken was, alsmede een compliment over hoe glimmend de auto was :)

Op de muur staat ook alleen “geen emmers” i suppose. Ik gebruik nu wel gewoon hun shampoo+ een waterless wash voor extra lube en meerdere waspads zodat ik de borstels daar niet hoef te gebruiken. Tot nu toe zonder krassen.

Wel fijn dat ze daar demi water hebben om mee af te spuiten
 
  • Leuk
Reactions: Fuut-Fuut en RoCo
Hebben ze daar echt osmosewater om af te spuiten of is het "vlekvrij spoelen" water met waterontharder?
 
Hebben ze daar echt osmosewater om af te spuiten of is het "vlekvrij spoelen" water met waterontharder?

Bij mij in de buurt in de wasbox staat op de menu in de wasbox ook ''vlek vrij spoelen ''
Geprobeerd resultaat allemaal kalk vlekken
Ben nu aan het oriënteren om een waterontharder te kopen
 
Ik stond vanmorgen nog met mn emmers bij de happy duck, buiten de spitsuren wordt er sowieso niets gezegd. Wegsturen doen ze niet gauw, wel is af en toe "aanspreken op de emmers", en dan hun producten ook top zijn ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik ga altijd naar de wasboxen van Shell De Haan (voorheen Van der Knaap) aan de Brandingdijk in Nesselande. 12 wasboxen waar je ook met eigen spullen mag wassen. Je kunt zelfs je emmers daar vullen.

Op drukke momenten zoals zaterdagmiddag kan er wel eens een wachtrij staan, maar ga je doordeweeks of in de avond dan kan je prima wassen, drogen en waxen zonder dat je iemand ophoudt.

Tevens hebben ze daar ook leuke kortingen als je een wasdruppel aanschaft. Wellicht is dat ook een optie @Zoranurai, maar weet natuurlijk niet vanaf welke kant je moet komen.
 
Hebben ze daar echt osmosewater om af te spuiten of is het "vlekvrij spoelen" water met waterontharder?

Bij mij in de buurt in de wasbox staat op de menu in de wasbox ook ''vlek vrij spoelen ''
Geprobeerd resultaat allemaal kalk vlekken
Ben nu aan het oriënteren om een waterontharder te kopen
Eergister even snel tussenwasje, had geen droogdoek bij, en na afspoelen, stukje 110 rijden en hij was gewoon droog zonder strepen. Dus neem aan dat het goed genoeg is