• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kras in geborsteld aluminium dakrail

Sailor

Detailing rookie
18 apr 2009
13
0
Ik ben nieuw hier en heb een Volvo XC70 Ocean Race uit 2006. Van de week bij Tim en Dennis een complete uitzet poetsspullen gehaald en erg goed geholpen. Bedankt voor de demo dennis! Zal me binnenkort even uitgebreider voostellen met wat foto's. Misschien dat jullie me nu kunnen helpen met het volgende probleem:

Ik heb aluminium roof railsen op het het dak. Deze zijn geborsteld. Nu zitten er twee krassen op van ongeveer 4 cm. Het zijn een soort braampjes waardoor er glimmend aluminiun in de kras te zien is. Met mijn nagel blijf ik er in hangen dus best wel diep. Zijn deze er op een of andere manier uit te krijgen? Opschuren gaat denk ik niet zomaar omdat dan de geborstelde look verdwijnt. Of glad schuren en dan weer borstelen, maar hoe?

Iemand enig idee?
 
Welkom.

Er zijn volgens mij wel verschillende soorten borstels te koop om bijv in de boormachine te gebruiken.
Gebruik namelijk op werk wellis een borstel om rvs lasnaden netjes te maken.
Dus even zoeken bij diverse metaalbewerkingsgereedschappen.
Misschien is het dan mogelijk om de braam te verwijderen en opnieuw te borstelen.
Eerst even een proefje maken op een aluminium plaatje ofzo.
Kijk goed of er geen blanke laag ofzo over de rails zit.
 
heb je geen machine voor nodig hoor.

klein stukje hiervan, en je krijgt je geborstelde look weer terug.
Vergt wel een rechte/vaste hand. anders krijg je kromme lijnen.

gebruik het op het werk veel om gebrostelde oppervalkken bij te werken.

hele rol is best duur, en je hebt ook maar klein stukje nodig...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@jeepje: bedankt voor de tip, maar met een boormachine krijg ik nooit de structuur met rechte lijnen erin vrees ik. Blanke lak zit er niet op.

@ davejanssen: dat klinkt logisch. Is dat een speciaal type schuurband? Heb je misschien een merk en evt korrel grootte. Is dat gewoon in een bouwmarkt te krijgen of is het professioneel spul?
 
Heet scotschbright (weet niet hoe je het precies schrijft).
Als je familie of kennissen in de metaal hebt kunnen ze zo op het werk een stukje voor je mee nemen.
Is ook in kleine stukken te koop bij een bouwmarkt geloof ik.
Ik niet echt schuurband, lastig uit te leggen wat het wel is.
Zijn meerdere merken van geloof ik.
 
Is gewoon een soort matje.
Zou ook wel in diverse bouwmarkten te verkijgen zijn denk ik.
In de autoschade gebruiken ze het ook wel om opppelvlakte van de lak wat te matteren voor het spuiten.
Is idd in verschillende groftes te verkijgen.
 
Is het zelfde soort als de groene achterkant van een schuur sponsje ;)

Maar kan je bij elk schilderbedrijf ook krijgen hoor als je het lief vraagt.
 
Ben je er 100% zeker van dat er geen blanke lak opzit? Ik kan me dat namelijk niet voorstellen als het door volvo is geleverd. Anders zijn ze binnen een paar jaar niet meer om aan te zien.
 
@vincentos: nee 100% zeker niet. Maar hoe kan ik dat herkennen dan? Het is enigzins grof met borstel strepen in een richting en niet glanzend. Ik neem aan de bij blanke lak het gladder zal zijn en meer zal glanzen?
 
ThaBird zei:
Is het zelfde soort als de groene achterkant van een schuur sponsje ;)
.
algemeen genomen lijkt het er wel op, maar in dit geval net zoveel als dat JIF of SSR3 lijkt. Het lijkt erop, maar werking verschilt nogal....
maar denk dat je dit aanhaalde om de vergelijking duidelijk te maken ,^^
 
@davejanssen: zou je wat meer info kunnen geven over dit product? Hoe het heet en evt waar te krijgen? Thx!
 
Paultjuh zei:
Heet scotschbright (weet niet hoe je het precies schrijft).

Scotch Brite, is van 3M.
Beetje ijzerwinkel heeft het wel en ze zijn er in verschilende grofheden.
Heeft een pannenspons structuur.

http://solutions.3mnederland.nl/wps/portal/3M/nl_NL/ExpressLine/Home/Product-Information/Abrasives/?PC_7_RJH9U5230GE3E02LECFTDQG9K2_assetId=1114281345670

Scotch-Brite™ CF-SR Pre-Cut Purple™ Handpads op rol
Scotch-Brite™ CF-HP, WR-HP, CP-HP & GP-HP Handpads