• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras in hoogglans zwarte raamomlijsting

Ecurie

Detailing rookie
13 jun 2022
8
15
Ik heb sinds kort een kras op de zwarte hoogglans trim onder de zijruit. Ik vraag me af wat de beste manier is om deze (gedeeltelijk) weg te krijgen. Ik wil het risico niet lopen dat dit een doffe plek wordt wanneer ik zomaar begin te polijsten.
Ook begint na 1 jaar de zwarte plastic trim onder de voorbumper lichtjes dof te worden en hangt er een soort van waas over. Swissvax plastic conditioner doet er niet veel aan.
Elk idee wordt zeer op prijs gesteld.
 

Bijlagen

  • 20220613_113948~2.jpg
    20220613_113948~2.jpg
    182 KB · Weergaven: 142
  • 20220613_114008.jpg
    20220613_114008.jpg
    445,3 KB · Weergaven: 144
Mbt de kras op de hoogglans zwarte trim ben ik bang dat het al te laat is en dat deze volledig door de zwarte laag heen is.

Voor het kunststof zou ik voor een coating gaan zoals Gyeon Trim/Gtechniq C4. Zo'n coating haalt de oorspronkelijke kleur terug en zorgt voor een langdurige bescherming. Ik heb met zo'n coating dit weekend het kunststof van een 11 jaar oude BMW opgeknapt, zie: https://forum.carclean.com/threads/...an-vandaag-deel-23.24673/page-147#post-464145

Btw welkom op het forum en een paar plaatjes van je mooie Alpina kunnen we zeker waarderen ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Bedankt Thomaso,

de resultaten op die 11j oude BMW zijn inderdaad uitstekend. Gezien het bij mij nog niet zo erg is, moet het zeker lukken.

Wat de kras betreft : ik heb niet echt iets te verliezen, dus sta voor elke suggestie open. In het slechtste geval moet ik een nieuwe lijst monteren (liever niet natuurlijk).

Ik zal mezelf nog wel even voorstellen onder het juiste topic en er een paar foto's van mijn wagen bijzetten.
 
Ik ga met het advies @Thomaso meet betreffende Trim, top product.

die zwarte lijst, op basis van de foto moeilijk te beoordelen. Misschien toch voorzichtig polijsten. Weetje niet welk spul je allemaal hebt.