• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kras in spoiler

Freek Priem

Detailing rookie
25 okt 2015
8
2
32
Hallo,

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit kan oplossen ?

4t12qs.webp

Bij het zien van de spikkels krijg ik het vermoeden dat er al eerder is overgespoten
Als de blanke laklaag niet goed hecht, heeft hij maar weinig (een lichte kras) nodig om helemaal los te komen
Kijk eens met een vergrootglas naar de spikkels of de hele spoiler aan een opknapbeurt toe is

Zow, ik dacht dat die spikkels bij je lak hoorde, ofso.

Lijkt inderdaad erg veel op wat ik op mijn motorkap heb. Dit is een sloopkap en daar is de blanke lak ook flinterdun aan het worden, met als gevolg dat ik ook van die spikkels heb en zelfs al voorbij dat punt.

Ik vrees dat ook dat het de blanke lak is die misschien dun is en/of niet goed hecht.

Greetz

Bedankt voor alle reacties..

Het is nu nog maar de helft van de spoiler.. Als ik het hier zo lees kan het erger worden ?

Geen andere oplossing dan opnieuw laten spuiten ?

Hey Hallo,

Als het zo is dat de blanke lak loslaat, word het inderdaad opnieuw spuiten.

Mij is geadviseerd om de plekken, op mijn motorkap, lekker vet te houden (wax) om het proces te vertragen. Althans de plekken waar de lak helemaal weg en de blanke lak verder wil afbrokkelen.
In jouw geval is de lak nog niet helemaal door, behalve waar de kras is doorgebroken. Je zou de spoiler in een wax kunnen zetten om deze plek minder snel erger te laten worden, maar uiteindelijk zal je alsnog aan de beurt zijn, denk ik so.

Greetz