• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kras polijsten: direct hele paneel, of kan het ook plaatselijk met een DAP?

volvo185

Detailing rookie
14 dec 2010
5
0
Beste poetsers,

Mijn Volvo uit 2006 heeft wat krasjes... een deur van een andere auto (geen deukje) en een wat langere ondiepe kras van een jas ofzo met metaal. En zo zullen er af en toe nog wel wat bijkomen. Komende lente ongetwijfeld weer een voetbal van de buurjongens, enzovoorts.

Wat ik me afvroeg: ik lees hier op het forum nogal wat over de DAP500 en DAP900. Als ik zo'n polijstmachine zou aanschaffen, kan ik daarmee dan die krasjes lokaal weghalen, of moet je direct de hele auto of het hele paneel polijsten?

Dank voor hulp!

Als je de krasjes een beetje nat maakt, zijn ze dan nog duidelijk zichtbaar?

Als ze dan niet meer goed zichtbaar zijn. Dan heeft het zin om te polijsten met een DAP.
Je zou natuurlijk alleen een deur kunnen doen. Maar ik denk dat je dan 1 glimmende deur hebt bij een wat minder glimmende auto.

En als je twijfeld over welke DAP je moet kopen, doe dan een DAP 900. Deze heeft net iets meer power.

Ja, het is het type 'oppervlaktekrasjes'. Laatst heeft de garage een lange kras van het remhandvat van een scooter voor me weggepoetst, en die was wat dieper dan de overige krassen. Dus het zou moeten werken, of is er nog een andere optie tussen machinaal polijsten en overspuiten die zij wellicht gebruik hebben? (nee toch?) (maar ik kan me vergissen :-" )

Maar ik begrijp van je dat je het best gewoon een dagje de hele auto onder handen kunt nemen. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen, als je bezig bent is 't ook lekker om die hele kar mooi glanzend te krijgen. Maar... kan het wel: een enkele plek wegwerken en wellicht eens per jaar de hele auto? Of krijg je dan toch 'glansverschil' tussen die ene weggewerkte plek en de rest?

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al...
Je zult inderdaad (zeer waarschijnlijk toch) een glansverschil zien tussen de bewerkte plek en "de rest"

Ja, ik praat wel vaker tegen mezelf ,^^

Maar wat ik bedoel is: blijft dat glansverschil zichtbaar als ik een tijd later de hele auto onder handen neem?

Zoals ik het lees hebben ze niet gespoten maar gepolijst ( rotary ).
Als je toch nog een DAP wilt gaan aanschaffen, ga dan voor de 900 versie, is 'net' wat krachtiger dan de 500 maar wel net zo veilig in gebruik ( fool-proof )
De wat meer opvallende krassen pak je dan aan met een wat zwaarder polistmiddel ( bv Inizio ( welk je dan toch weer daarna gaat afbouwen naar lichter polijstmiddel ( bv Mezzo ))), de rest kan je meteen met lichter polijstmiddel aanpakken.
Idd het beste is om er een dag aan te besteden en alles te doen .... ga je veel plezier aan beleven :)

volvo185 zei:
Maar wat ik bedoel is: blijft dat glansverschil zichtbaar als ik een tijd later de hele auto onder handen neem?
Normaal gezien niet...
Er vanuit gaande dat je de rest van de wagen met dezelfde precisie en geduld onder handen neemt als het deel wat eerder behandeld is... :cool

Kijk wel goed welk pakket je neemt! :cool
DAP900 Raffini starterskit lijkt me bv een goede...!
Goede shampoo, washmitt, claykit een paar doeken erbij, wax/sealant en glimmen met die hap..! :jippie

ivo's zei:
Kijk wel goed welk pakket je neemt! :cool
DAP900 Raffini starterskit lijkt me bv een goede...!
Goede shampoo, washmitt, claykit een paar doeken erbij, wax/sealant en glimmen met die hap..! :jippie

Is dat deze? https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/PRO900_Raffini_Super_Starterskit_2010__101895

nu heb je de PRO900 (Rotary versie)
de DAP900 (dual action, foolproof machine) is de juiste...
Het zou dan gaan om deze set
Dan kun je vast al een deel van het werk doen...
evt. de Inizio forza erbij...